Business Internaţional

Seat a investit 4,5 mil. euro intr-un nou centru de design

Seat a investit 4,5 mil. euro intr-un nou centru de design
15.11.2007, 14:35 8

Compania auto spaniola Seat a investit 4,5 milioane de euro intr-un nou centru de design amplasat in cadrul centrului tehnic al constructorului spaniol din Martorell, oras situat la cativa kilometri de Barcelona.
"In cadrul noului centru lucreaza 65 de designeri, ceea ce duce numarul angajatilor din Centrul Tehnic Seat la 13.000 de persoane, plus alte 1.000 in departamentul de cercetare si dezvoltare", a declarat pentru ZF Michele d'Alessandro, manager al noului centru de design.
Echipa de designeri este compusa in pondere de peste 50% din spanioli din Catalunia, dar si din ingineri de la alte divizii ale VW.
"In afara designerilor cu experienta, preluati de la alte marci ale grupului VW-Audi, preluam inclusiv studenti din anii terminali. In fiecare an sunt disponibile aproximativ 10-15 posturi destinate studentilor", a adaugat D'Alessandro.
Noul centru de design are o suprafata de 5.600 de metri patrati si a fost construit intr-o perioada de opt luni.
Odata cu deschiderea noului centru de design, impreuna cu prezentarea in cadrului Salonului Auto de la Frankfurt a conceptului Tribu, care reprezinta un coupe-SUV, Seat urmeaza sa prezinte noua linie de imagine.
"In noul centru de design se vor proiecta noile modele Seat ce vor fi lansate pana in 2018 (an in care vanzarile Seat la nivel mondial sunt estimate sa ajunga la 800.000 de unitati - n. red.). Marca isi va schimba strategia de imagine din prezent, viitoarele modele urmand a avea un design mai bine individualizat", a declarat Luc Donckerwolke, directorul de design al Seat.
Potrivit declaratiilor reprezentantilor Seat, viitoarele modele ale constructorului spaniol vor prelua elemente de design de la conceptul Tribu.

Seat in Romania
Seat a inregistrat pe piata locala o crestere a vanzarilor cu 32,5%, la 3.660 de unitati, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. Reteaua constructorului spaniol pe piata locala este alcatuita din 19 dealeri care detin 24 de puncte de lucru. Cel mai bine vandut model s-a mentinut Ibiza, modelul de segment mic al gamei, cu 1.452 de unitati, in crestere cu 27,3%. Cel de-al doilea model de volum al marcii, sedanul Cordoba, proiectat pe platforma comuna cu Ibiza, a inregistrat vanzari de 1.040 de unitati, in crestere cu 51,8% fata de perioada similara a anului precedent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO