Business Internaţional

Siberia primeste cu bratele deschise industria modei

09.12.2005, 19:35 28

Va trebui sa uitam de renumitele palarii imblanite (ushanka) sau de traditionalele baticuri. Chiar si in Siberia rusii au un apetit deosebit pentru moda.

De acest lucru s-a convins o companie de imbracaminte din Cehia, purtatoare a unui nume italian si a unui stil pe masura, informeaza The Prague Post.

Pietro Filipi, unul dintre cei mai renumiti designeri vestimentari din Republica Ceha, si-a deschis anul acesta magazine in Yekaterinburg si in Novosibirsk, capitala Siberiei. Aceasta extindere face parte din strategia sa de a ataca piete est-europene care nu au fost pana acum luate in serios de marile nume ale bransei.

Pietro Filipi a aparut in 1993 si a fost fondat de antreprenorul ceh Petr Hendrych. Nuanta italiana provine din traducerea numelui acestuia si a numelui fiului sau. Schimbarea s-a facut pentru ca Hendrych a considerat ca astfel clientii se vor simti atrasi si mai mult de marca sa. Pe piata locala

s-a descurcat de minune si a adunat astfel suficient capital pentru a intra pe piata est-europeana, piata ce nu este inca dominata de celelalte branduri vestice.

Piata modei din Rusia este aproape saturata, astfel ca Pietro si-a ales zonele limitrofe pentru a-si introduce brandul. Pana acum, conform declaratiilor oficialilor firmei, vanzarile au fost bune, sau cel putin suficient de bune pentru a-i determina sa mai deschida inca cinci magazine in Moscova, Sankt Petersburg si alte locatii reprezentative.

"Rezultatele obtinute de magazinele noastre ne-au convins ca avem marfa pe gustul pietei din Rusia", a declarat Jiri Beranek, seful departamentului de marketing.

Pentru a se diferentia de marci ca Mexx, Next sau Beneton, Pietro Filipi s-a hotarat sa ofere colectii in stil conservator, colectii ce vizeaza persoanele de succes intre 25 si 40 de ani. Tocmai acest stil pare a atinge coarda sensibila a rusilor, care prefera imbracamintea scumpa, ce denota un statut social inalt.

In Cehia si Slovacia compania de moda a mizat foarte mult pe specificul local al magazinelor, atacand segmentul produselor de lux.

De asemenea doreste sa-si faca simtita prezenta si in cadrul mall-urilor de specialitate, care au deja o clientela fidela. Conditia este ca mall-ul sa respecte standardul de calitate pe care il ofera Pietro Filipi, a declarat Beranek, seful departamentului de marketing.

Magazinul deschis de Filipi in Yekaterinburg este amplasat in primul mall deschis acolo pentru cei 1,3 milioane de locuitori. De asemenea, in Novosibirsk reprezentanta lor se afla pe cel mai important bulevard din centrul orasului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO