Business Internaţional

Vanzarile cresc in Europa pentru a treia luna consecutiv

07.07.2006, 18:43 15

Vanzarile din sectorul bunurilor de larg consum au crescut in Europa in iunie pentru a treia luna la rand, pe masura ce consumatorii sunt creditati cu o cota din ce in ce mai mare la expansiunea economica din Europa, informeaza Bloomberg.
Indicele vanzarilor ajustat sezonier pentru vanzarile din sectorul de retail al celor douasprezece tari euro a ajuns la 55,1, al doilea nivel ca marime de cand a inceput sondajul in ianuarie 2004, in scadere de la 56,3 in mai. O valoare peste 50 inseamna crestere.
"Per ansamblu situatia devine favorabila", a spus Neville Hill, economist la Credit Suisse, care se asteapta ca BCE sa creasca anul acesta rata dobanzii de referinta la 3,25% de la 2,75%. "Premisele cresterii se imbunatatesc, companiile angajeaza si asta ajuta consumul."
Somajul a scazut in zona euro la cel mai jos nivel din ultimii ani, atingand in mai 7,9%, pe masura ce cresterea alimentata de export a ridicat cererea interna. Bancherii BCE ar putea creste rata de referinta cu 0,75% la 3,5%, pe masura ce cresterea va implica si inflatie, indica tranzactionarile cu titluri la termen.
In Franta, indicele NTC a urcat la un record de 60,3 de la 56,9 dupa ce rata somajului a scazut la cel mai mic nivel din ultimii trei ani si jumatate. In timp ce in Germania, cea mai mare economie a Europei, vanzarile au crescut pentru a treia luna consecutiv. In Italia vanzarile se afla in scadere pentru a cincea luna la rand, indicele scazand la 48,9 de la 49,3.
Retailerii aveau asteptari mari, pentru ca indicii vanzarilor viitoare si al nivelului de ocupare a fortei de munca din industrie aratau crestere. Olanda, tara de origine a unor companii precum Royal Philips Electronics, a inregistrat cea mai lunga perioada de crestere a vanzarilor din retail, incepand din 2003.
Indicele ocuparii fortei de munca a crescut la 52,3, cel mai inalt nivel, de la 51,3, chiar daca cresterea costurilor si scaderea preturilor au diminuat profiturile, arata NTC.
Reflectand costurile mai mari platite catre furnizori, indicele cumparaturilor a crescut la 59,2 de la 58,4 in mai, alimentat de cresterea preturilor petrolului.
Rata profitului pentru contractele pe trei luni incheiate in decembrie a fost de 3,64% fata de 3,22% in mai.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO