Companii

400 de creatii publicitare se bat pe premiile Festivalului Ad'Or

18.05.2001, 00:00 55



Dupa 11 ani de la aparitia conceptului de publicitate in Romania, industria romaneasca de advertising a hotarat ca e timpul sa i se faca, in sfarsit, o radiografie completa si cat mai obiectiva, din care sa-si poata trage seva pentru viitor.

Prima editie a festivalului de publicitate Ad'Or si-a deschis portile miercuri, 16 mai, la Sala Palatului. Daca vreti sa vedeti prima competitie deschisa sI, spun organizatorii, corecta, a tuturor formelor de expresie publicitara, mai aveti timp pana maine, 19 mai, ora 18,00.

Pentru organizarea festivalului a fost desemnata agentia Mercury Promotions, care a colaborat cu comitetul de supervizare desemnat de Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR), format din Daniel Gavrila (client service director, Young & Rubicam), Lucian Georgescu (presedinte & executive creative director, Graffiti/BBDO), Dragos Grigoriu (presedinte, Tempo Advertising) si aerban Alexandrescu (director de creatie, Headvertising).

La festival au fost inscrise aproximativ 400 de lucrari apartinand 15 agentii membre ale UAPR. Lucrarile au fost realizate si expuse in Romania in perioada 15 aprilie 1999 - 15 aprilie 2001 si acopera toate formele de expresie publicitara: print, TV, outdoor, radio. Pe perioada festivalului, expozitia lucrarilor participante este deschisa gratuit publicului intre orele 12,00 si 21,00, iar sambata, intre 10,00 si 18,00.

"Ad'Or este un prim pas din multe puncte de vedere. Este primul festival cu adevarat complet al publicitatii romanesti: cuprinde toate formele de expresie publicitara. Este prima iesire in lume a Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania.", ne-a declarat Daniel Gavrila, client service director, Young & Rubicam.

Prima editie Ad'Or a fost conceputa pe structura unui contrast puternic intre lumea cu "publicitate" dinainte de 1990 si lumea zilelor noastre, in care publicitatea reprezinta o industrie in permanenta miscare, in permanenta evolutie, plina de culoare si senzatii.

In holul mare al Salii Palatului poti rememora momentele in care, in fata unei cafele aburinde, savurezi cufundat intr-un fotoliu ultimele spoturi TV realizate de agentiile de publicitate.

La etajul I agentiile isi expun lucrarile organizate pe sectiuni; aici inveti ce inseamna, un panou outdoor, un POSM, o brosura, sau poti asculta spoturile radio preferate, accesandu-le direct de pe un calculator pus la dispozitia publicului.

Toate lucrarile participante vor fi supuse examinarii unui juriu format din opt personalitati marcante ale industriei publicitatii autohtone si internationale. Criteriile de apreciere vor fi originalitatea conceptului, modul de comunicare si executia tehnica.

Premiile vor fi acordate pentru urmatoarele sectiuni: agentia anului, campania anului, cel mai bun print, cel mai bun outdoor, cel mai bun spot TV, cel mai bun spot radio.

De asemenea, pentru sectiunea "cea mai buna campanie" se va acorda cate un premiu individual pentru noua categorii de produse si servicii: autovehicule si produse de ingrijire a lor, produse cosmetice si de ingrijire personala, produse si servicii financiare, produse alimentare, bauturi alcoolice, bauturi ne-alcoolice, produse de intretinere casnica (detergenti, vopseluri, etc.), media, editori, spectacole (comunicare mass-media pentru evenimente sportive, culturale, etc.), servicii de telecomunicatii si echipamente.

Un alt premiu va fi acordat pentru cea mai buna lucrare inscrisa la fiecare din cele noua activitati publicitare: web, brosuri, POSM, ambalaje, corporate identity, ilustratie, fotografie, evenimente, altele. In paralel cu expozitia sunt organizate si seminarii sustinute de personalitati ale industriei publicitatii.

Ultima seara a festivalului va gazdui gala de premiere a castigatorilor, prezentata de Virgil Iantu, gala la care vor participa peste 1.500 de invitati alaturi de alti 1.000 de doritori care isi pot procura bilete de intrare de la Sala Palatului, la pretul de 50.000 lei.

"De multe ori mai dinamica decat industriile pe care le serveste, publicitatea romaneasca a crescut in zece ani cat altii in cincizeci, arzand etapele cu aruncatorul de flacari. Ce-i drept, noi am luat practic de-a gata toate tehnicile inventate de altii intr-un secol de publicitate.", a declarat pentru Ziarul Financiar aerban Alexandrescu, director creatie, Headvertising, lansand, totodata o provocare tinerilor:

"Competitivitatea este inca extrema, dar insasi aparitia UAPR ne indica faptul ca, fara a deveni o scoala de dans si bune maniere, advertisingul romanesc va abandona multe din obiceiurile haiducesti care i-au guvernat inceputurile. Desi nu e deloc evident, avem mare nevoie de sange proaspat in agentii.

A doua generatie de publicitari romani va fi una deja educata in ceea ce priveste marketingul modern, care nu va mai trebui sa reinventeze roata. Provocarile vor fi de alta natura. Acestei next generation se adreseaza, de fapt, festivalul nostru."



Ce este UAPR?

Fondata in iunie 2000, Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania este un organism creat cu scopul de a facilita munca agentiilor de publicitate din Romania. Principalele obiective ale UAPR sunt reprezentarea industriei publicitare romanesti in cadrul comunitatii de afaceri si de media, sprijinind agentiile si clientii acestora in rezolvarea problemelor specifice, precum si crearea cadrului legislativ adecvat pietei din Romania.

Asociatia este constituita din cele mai importante agentii de publicitate de pe piata romaneasca: ADDV, Bates Romania, FCB, Focus Publicis, Foss Advertising, Graffiti BBDO, Grey Worldwide, Headvertising, Leo Burnett & Target, Lowe Lintas GGK, McCann Erickson, Mercury Promotions, Notorious Advertising, Ogilvy & Mather, Olympic DDB Romania, Saatchi & Saatchi Romania, Scala/J. Thompson, Tempo Advertising si Young & Rubicam/ Team Advertising. Organizatia romaneasca este afiliata la European Association of Communication Agencies (EACA) care are filiale in 34 de tari.



Membrii juriului:

Guido Cornara - director executiv de creatie Saatchi & Saatchi Italia) si presedintele juriului

Andy Arghirou - consultant de creatie Londra

Ian Brower - director de creatie Ogilvy & Mather Dublin

Yonathan Dominitz - director, Systematic Inventive Thinking - Training for Advertising

Dragos Popescu - director de creatie Young & Rubicam/ Team Advertising

Dragos Olteanu - director de creatie Focus Publicis

Dorian Pascuci - director de creatie ADDV

Andrei Cohn - director de creatie Scala/J. Walter Thompson



Observatori:

Adrian Botan - director de creatie McCann Erickson

Cristian Bulfinschi - director de creatie Lowe Lintas GGK

Catalin Popa - director asociat de creatie Notorius Advertising

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO