Companii

Afaceri Braiconf de 6 mil. euro la sase luni

Afaceri Braiconf de 6 mil. euro la sase luni
18.08.2003, 00:00 17



Producatorul roman de confectii Braiconf Braila a realizat in prima jumatate a acestui an o cifra de afaceri de 219,5 miliarde lei (6 milioane euro), in crestere cu 30% in lei(4% in euro), fata de 170,4 miliarde lei (5,77 milioane euro) cat a realizat in aceeasi perioada a anului trecut.



In acelasi timp profitul net al companiei din Braila a crescut, potrivit raportului semestrial al Braiconf, la 39,8 miliarde de lei (aproape 1,1 milioane euro), fata de 28,1 miliarde lei (aproape 1 milion de euro) in perioada corespunzatoare a anului trecut.



Cea mai mare parte a productiei de peste 2 milioane camasi realizata de producatorul brailean in prima jumatate a acestui an a fost destinata exportului, pentru piata interna fiind alocate doar putin peste 100.000 de unitati. Principalele destinatii ale exportului Braiconf sunt tarile din Uniunea Europeana. "Daca pana acum cativa ani exportul Braiconf se caracteriza printr-o ridicata concentrare geografica, fiind orientat intr-o proportie covarsitoare spre Italia si Germania, in ultima perioada s-a inregistrat o evolutie pozitiva pe pietele Olandei, Angliei sau Frantei", se precizeaza in raportul semstrial al companiei.



Printre clientii producatorului brailean de camasi se regasesc nume importante in domeniul confectiilor din Europa, precum Kenzo, Givenchy, Rocha, Scerer, Versace Sport, Marella, Sisley, Cerutti, Gianfranco Ferre, Valentino, Benetton sau Stefanel.



Producatorul de camasi de la Braila colaboreaza, incepand de anul trecut, prin intermediul unui partener italian, cu compania FILA Sport Spa, principalul furnizor de echipamente sportive pentru scuderia Ferrari care concureaza in Formula 1. Braiconf a produs anul trecut peste 20.000 de camasi pentru Ferrari, iar de la inceputul anului a fost semnat un nou contract pentru alte 16.500 de bucati.



Distributia produselor sale in Romania este realizata prin reteaua proprie de magazine in Bucuresti, Braila, Iasi, Galati si Constanta, prin standuri amenajate in magazine din orasele importante, dar si prin marile lanturi de comert care activeaza pe piata romaneasca precum Metro, Selgros sau Carrefour.



Braiconf a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 364,3 miliarde de lei (11,6 milioane euro), comparativ cu 286,1 miliarde de lei (11 milioane euro) cat a realizat in anul 2001. Profitul net al companiei a crescut la randul sau de la 50,5 miliarde de lei, in 2001, la 53,1 miliarde de lei anul trecut .



Pentru acest an, obiectivul companiei este realizarea unei cifre de afaceri de 450 miliarde lei si a unui profit net de 57,4 miliarde de lei.



Producatorul brailean Braiconf are un capital social de 7,5 miliarde de lei, actionarii semnificativi ai companiei fiind Asociatia salariatilor PAS -39,95% dar si fondurile de investitii Total Wave Trading Limited - 9,99% si Romanian Reconstruction Capital - 9,37%.



Actiunile companiei sunt cotate pe piata Rasdaq din anul 1997. In ultima perioada cotatia actiunilor Braiconf au crescut puternic. Astfel, daca la jumatatea lunii trecute acestea se tranzactionau la preturi de 19.000-20.000 de lei, ultimul pret de tranzactionare fiind a fost de 27.000 lei/actiune, dupa ce a fost atins si maximul istoric de 28.000 de lei pe actiune. Valoarea nominala a unei actiuni este de 1.000 lei.



Braiconf a fost infiintata in 1950 ca societate de stat. Compania a fost privatizata in anul 1996, cand 40% din actiuni au fost transferate Asociatiei Salariatilor, iar restul de 60% au fost distribuite in cadrul programului de privatizare in masa. Dupa listarea companiei pe piata Rasdaq, in 1997 fondurile de investitii care activeaza pe piata romaenasca au devenit interesate de Braiconf, devenind actionari. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO