Companii

Afacerile Sarantis au trecut de 20 mil. euro dupa primele trei trimestre

10.10.2005, 16:11 64

Sarantis Romania, subsidiara romaneasca a firmei de cosmetice elene Sarantis, a anuntat o crestere de 22,1% a cifrei de afaceri pe primele noua luni ale anului in curs fata de perioada similara a lui 2004, pana la valoarea de 20,05 milioane de euro.

Totodata, profitul companiei a crescut cu 25% fata de cel inregistrat in aceeasi perioada anul trecut. Obiectivul companiei este o crestere pentru anul acesta de 17%, pana la o cifra de afaceri de 27,5 milioane de euro.

Unul dintre motivele cresterii este deprecierea monedei europene in raport cu leul, ceea ce a majorat cifra de afaceri in euro. "Fiind importatori, intarirea leului ne-a fost favorabila", spune Constantin Tudorache, director executiv al companiei.

El explica majorarea, pe de o parte, prin trendul general de crestere a pietei, estimat la 6-8%, precum si prin cresterea veniturilor si cerintelor clientilor. "Piata s-a maturizat, consumatorii sunt din ce in ce mai sofisticati, acum se gasesc produse din ce in ce mai complexe", a continuat Tudorache. Potrivit acestuia, firma a investit, anul curent, circa 500.000 de euro, in mijloace fixe.

"Exista si un efect negativ al cresterii leului legat de cresterea costurilor operationale si, in mod special, a pretului la carboranti", declara reprezentantul Sarantis.

Compania, fosta Romsar Cosmetics, aduce pe piata romaneasca marcile BU, XPose, Dare, Str8, pe segmentul de parfumuri, cosmeticele La Prairie si Juvena, precum si diferite produse de ingrijire a locuintei, printre care gama Fino (produse pentru impachetat alimentele, bureti si lavete). La gama de produse destinate barbatilor, cresterea a fost de 30% anul acesta, iar Fino a inregistrat vanzari mai mari cu 40% fata de perioada similara din 2004. Compania isi estimeaza o cota de piata de 20% pe segmentul produselor de ambalat alimente.

Totodata, compania a introdus in urma cu cateva luni si gama de machiaj Pupa. Pana acum doi ani, Sarantis importa si gamele Estee Lauder si Clinique. "Cu doi ani in urma, firma-mama a facut un joint-venture cu Estee Lauder si s-a creat o firma diferita de distributie a acestor produse", explica reprezentantul Sarantis.

Piata produselor de lux din Romania este estimata, anul acesta, la aproximativ 30 de milioane de euro. Totodata, cresterea generala a fost estimata de catre reprezentantii industriei la circa 10% in 2005.

Principalul competitor al companiei pe segmentul de parfumuri este Coty, iar pe segmentul de produse de lux sunt Privilege, Ina Center, Everett, ceilalti importatori din piata. Sarantis si-a alocat pentru 2005 un buget net de publicitate de 2 milioane de dolari (1,67 milioane de euro), impartit egal intre reclame TV si promotii catre consumatori. "Pentru anul 2006 ne-am propus o crestere a cifrei de afaceri cu 15%. Intentionam sa crestem considerabil si investitia in publicitate", a continuat reprezentantul Sarantis.

Tot mai multe companii de cosmetice au pus accent pe partea de marketing anul acesta, unele dintre ele ajungand la bugete de publicitate de cateva milioane de euro.

Reprezentantii industriei spun ca acest sector devine din ce in ce mai important, strategiile de vanzari axandu-se foarte mult pe partea de incredere a clientului in produsele promovate. Mai mult, o parte a jucatorilor spun ca intreaga crestere a pietei de cosmetice se bazeaza pe promovarea din ce in ce mai agresiva a produselor.

Grupul Sarantis este prezent in 23 de tari, in sase dintre acestea avand subsidiare. Cifra de afaceri a grupului a crescut, in 2004, cu 7% pana la valoarea de 248 de milioane de euro, comparativ cu 2003.

Anul trecut, compania din Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 24 de milioane de euro, in crestere cu aproape 10 procente fata de 2003. Produsele Sarantis sunt distribuite atat in marile lanturi de retail, cat si in farmacii si in magazine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO