Companii

Bricostore isi accelereaza expansiunea. Din 2005, cate doua magazine pe an

03.11.2004, 00:00 55

Reteaua de magazine de bricolaj Bricostore, detinuta de grupul francez Bresson, isi va accentua de anul viitor ritmul deschiderilor de magazine. Daca in ultimii trei ani compania a deschis cate un magazin pe an, din 2005 ritmul de expansiune se va dubla.
"De anul viitor vrem sa deschidem cate doua magazine pe an", spune Philippe Bresson, presedintele grupului Bresson.
Dupa trei magazine in Bucuresti, grupul francez, cel care a deschis primul magazin de bricolaj de mare suprafata pe piata romaneasca, va ajunge si in provincie.
"La Brasov cumparasem deja din anul 1999 un teren situat chiar langa complexul comercial Carrefour. Alaturi de magazinul de la Brasov va mai fi deschis inca unul la Ploiesti, terenul de aici fiind insa cumparat de curand", adauga Bresson.
In cazul magazinului de la Brasov, Bricostore va intra in concurenta directa cu principalul sau competitor de pe piata romaneasca, Praktiker, care a deschis in acest an un magazin vizavi de locatia Bricostore.
Praktiker, care a deschis primul sau magazin de pe piata romaneasca in toamna anului 2002 a avut un ritm de expansiune mult mai puternic, ajungand la sase magazine. Spre deosebire de Bricostore, in cazul Praktiker, investitia in teren si constructia magazinului (cea mai importanta componenta a unui astfel de proiect comercial) este efectuata de un investitor local, grupul german platind chirie pentru respectivul proiect.
Bricostore opereaza in prezent trei magazine, situate doar in Bucuresti, in apropierea unor hypermarketuri Carrefour sau Cora, investitia medie pentru un magazin Bricostore fiind situata la 6-8 milioane de euro.
"In cazul celui de-al treilea magazin, pe care il vom deschide maine (astazi - n. red.) in zona Orhideea, investitia implicata a fost de 10 milioane de euro, deoarece acest magazin este situat in centrul orasului si a fost nevoie de o atentie mai mare la constructie", adauga Bresson.
Alaturi de magazinul Bricostore, complexul comercial din zona Orhideea, structurat pe doua niveluri, parter si etaj, include si un magazin Media Galaxy, care va fi deschis la 20 noiembrie.
"Constructia complexului comercial a inceput in urma cu sase luni si a fost realizata in intregime de firme romanesti. Din cei 17.000 metri patrati, Bricostore a preluat o suprafata comerciala de 10.000 metri patrati, iar alti 5.000 metri patrati vor reveni Media Galaxy", completeaza Bresson.
Investitia implicata de magazinul Media Galaxy a fost, potrivit lui Dan Ostahie, presedintele grupului Altex, de 8 milioane de euro.
"Terenul si constructia au implicat investitii de cinci milioane de euro, insa capitalul de lucru si celelalte componente au urcat valoarea la opt milioane de euro, proiectul fiind finantat de HVB Bank Romania si HVB Leasing", spune Dan Ostahie.
Magazinul Media Galaxy care va fi deschis in a doua parte a acestei luni este al patrulea al grupului Altex si al treilea din Bucuresti.
Complexul comercial Bricostore-Media Galaxy se afla in imediata apropiere a centrului comercial Orhideea, care include hypermarketul Carrefour si o galerie comerciala, una dintre cele mai bune locatii din punctul de vedere al traficului si al vanzarilor.
"In acest moment, nu pot spune care va fi profilul clientului in aceasta locatie. Dupa 15-20 zile de la deschidere, voi fi in masura sa fac o estimare in privinta incasarilor pentru acest an la nivelul celor trei magazine. In orice caz, ma astept la o valoare medie a cosului mai redusa comparativ cu cele doua magazine Bricostore din Militari si Pantelimon, dar frecventa cumpararilor va fi mai ridicata", completeaza Bresson.
Anul trecut, Bricostore Romania a realizat, potrivit datelor Ministerului de Finante, o cifra de afaceri de 811,9 miliarde lei (21,6 milioane euro l a
cursul mediu al BNR), compania inregistrand pierderi de 1,5 miliarde lei. Praktiker Romania, principalul concurent al Bricostore pe piata locala, a realizat anul trecut, potrivit datelor de la Ministerul de Finante, o cifra de afaceri de aproape 18,8 milioane de euro.
Grupul Altex, detinut de omul de afaceri Dan Ostahie, cuprinde retelele de magazine Altex si Media Galaxy, compania de transport si logistica 8TIM, firma de distributie si vanzari en gros Italromtex si compania Complex Electro Serv, axata pe service si productie de sisteme IT sub marca Davio. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO