Companii

Care este IQ-ul caselor în care locuim? Aflaţi răspunsul în noua ediţie a Business Magazin

Care este IQ-ul caselor în care locuim? Aflaţi...
26.09.2016, 00:04 309

Materialul de pe coperta revistei Business Magazin din această săptămână analizează în amănunt „Cât de inteligente au devenit casele în care locuim“. Pe măsură că lucrurile din jurul nostru devin din ce în ce mai inteligente - ceasul, telefonul sau maşina sunt doar câteva exemple - era de aşteptat ca evoluţia tehnologică să nu ocolească spaţiul în care petrecem o bună parte a timpului.

Auzim des termeni precum „casă inteligentă“ sau „Internet of Things“, dar conceptele nu spun mare lucru până la momentul în care produc schimbări palpabile. Cum devine, aşadar, o casă inteligentă? Care sunt cele mai utile dispozitive pentru casă şi cât costă să ne facem casa "mai deşteaptă"?  Dacă în urmă cu puţină vreme ideea de casă inteligentă ducea cu gândul mai curând la filme decât la realitate, studiile publicate recent arată că peste 25 de miliarde de dispozitive vor face parte din IoT până în 2020, o bună parte fiind probabil folosite pentru îmbunătăţirea activităţilor din casă. Icontrol Networks arată că oameni din toate grupurile demografice (în special milenialii şi cei din generaţia X) sunt tot mai încântaţi de ideea de a locui într-o casă inteligentă.

Potrivit unui studiu comandat de ONU, până în 2020 procentajul caselor cu acces la internet va ajunge la 69% la nivel global, iar gradul de penetrare a smartpho­ne-uri­lor va atinge 75%. Într-o vreme cu temperaturi de peste 30 de grade, descrisă hiperbolic drept "tropicală" de locuitorii Amsterdamului, executivi din cadrul grupului Liberty Global, prezent pe piaţa locală prin UPC, s-au întâlnit în capitala Olandei ca să traseze liniile principale ale strategiei pentru următoarea perioadă

. Ce loc ocupă România în planurile lor arată un material din revista Business Magazin în această săptămână. Huawei, la fel ca şi oraşul unde îşi are sediul, Shenzhen, este o companie tânără, ce s-a dezvoltat rapid. Shenzhen se află în apropiere de Hong Kong, Macao şi Guangzhou, iar până în 1980 era doar un orăşel cu 30.000 de locuitori. Azi zona metropolitană are o populaţie de 15-18 milioane de oameni şi a fost denumit Silicon Valley al Orientului. Huawei a apărut în 1987, iar de atunci a ajuns un jucător global pe piaţa telecomunicaţiilor, activând în peste 170 de ţări, cu afaceri de 60 de miliarde de dolari şi peste 170.000 de angajaţi pe tot globul, arată unul dintre materialele pe care vi le propune Business Magazin în această săptămână.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO