Companii

Caroli aloca 10 mil. euro pentru o noua fabrica

17.11.2005, 19:22 24

Grupul Caroli Foods, unul dintre primii trei producatori de mezeluri din Romania, a anuntat ca va investi anul viitor 10 milioane de euro pentru construirea unei fabrici de mezeluri crude, la Pitesti, dar si pentru dublarea capacitatii de productie existente.

"Am ales sa investim intr-o noua fabrica de mezeluri crude, pentru ca e un segment care ne va permite si exportul. In plus, cererea de pe piata romaneasca este foarte mare pe segmentul salamurilor crude", a declarat Talal El Solh, presedinte al Caroli Foods.

Investitia in noua fabrica de la Pitesti va depasi patru milioane de euro, iar restul de 6 milioane de euro va fi destinat cresterii capacitatilor de productie ale fabricii existente, localizate tot la Pitesti.

"Toate eforturile noastre sunt indreptate catre cresterea afacerii. Ne pregatim pentru aderarea la Uniunea Europeana, unul dintre obiectivele noastre principale fiind exporturile", a mai spus Talal El Solh.

Inca de anul acesta, grupul Caroli si-a intensificat politica de investitii, alocand peste 6 milioane de euro pentru modernizarea si retehnologizarea fabricii de mezeluri pe care o detine in Pitesti. In prezent, aceasta are o capacitate de productie zilnica de 80 de tone de mezeluri, iar prin noile investitii, de anul viitor, va ajunge la sfarsitul lui 2006 la peste 200 de tone de mezeluri pe zi.

Dupa primele noua luni din acest an compania a inregistrat o crestere de 40% a cifrei de afaceri, ritm care, spun oficialii, se va mentine pana la sfarsitul lui 2005.

In aceste conditii, cifra de afaceri a Caroli Foods va depasi in 2005 60 de milioane de euro. Grupul Caroli Foods detine trei marci distincte: Caroli (pe segmentul mediu), Gourmet (pe segmentul superior) si Familia (pe segmentul inferior pe piata). Potrivit reprezentantilor companiei, brandul Caroli realizeaza intre 70 si 80% din vanzarile anuale.

Valoarea investitiilor realizate pana in prezent de grup in capacitatile de productie de la Pitesti a depasit anul acesta 13 milioane de euro.

Din cele 6 mil. euro investite in acest an circa 2 mil. euro au fost obtinute printr-o cofinantare Sapard si a vizat modernizarea fabricii de la Pitesti si alinierea la standardele europene privind siguranta alimentara.

In decembrie 2003, Caroli si-a imbogatit portofoliul de produse prin achizitionarea marcii Gourmet.

"Dupa cumpararea brandului Gourmet, dar si dupa o politica mai activa de marketing am reusit sa crestem cota de piata pana la 12% in acest an", a mai spus Talal El Solh.

El a precizat ca grupul pe care il conduce nu are o politica orientata pe achizitii, dar ca este pregatit sa valorifice oportunitatile atunci cand acestea apar. De asemenea, compania nu este interesata nici de o eventuala vanzare de active. "Daca exista posibilitatea sa colaboram cu parteneri interni sau externi, o voi face atat timp cat asta ne va creste business-ul. Dar nu am facut toate aceste investitii pentru a vinde afacerea", a mai spus Talal El Solh.

In luna ianuarie a acestui an, Caroli a devenit grupul Caroli Foods, din care fac parte companiile Caroli (axata pe distributie), T.C Affaires (axata pe productie) si INDCARF (viitoarea fabrica de mezeluri crude). Anul trecut, grupul a avut o cifra de afaceri de 44 de milioane de euro.

Grupul are in prezent 950 de angajati cu 8% mai mult decat in 2004.

Piata preparatelor si semipreparatelor din carne s-a ridicat anul trecut la circa 300 de milioane de euro. Piata este foarte fragmentata, fiind impartita intre aproape 2.500 de jucatori.

Caroli concureaza pe aceasta piata cu companii precum Cris-Tim Bucuresti, Aldis Calarasi, Angst si Tabco-Campofrio. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO