Companii

Caroli: un milion DE DOLARI in promovare, crestere de 50% in vanzari

26.11.2003, 00:00 35

Producatorul de mezeluri Caroli estimeaza pentru acest an vanzari de 18 milioane de euro, in crestere cu aproximativ 56% fata de anul trecut. Cresterea survine ca urmare a unei investitii de un milion de doalri in promovare.
Anul trecut, compania a inregistrat vanzari de 11,5 milioane de euro (360 miliarde lei), conform Ministerului de Finante.
"Aceasta crestere se datoreaza extinderii capacitatii de productie si a lansarilor de noi produse," a declarat ieri presedintele grupului Caroli, Talal El Solh.
"In plus, in acest an am investit un milion de dolari in promovare," a adaugat el.
Grupul Caroli, infiintat in 1994, este format din patru companii (Caroli, TC Affaires, A&G Invest si Indcarf Pitesti), care se ocupa de productie, de investitii si desfacere. Actionarii companiei sunt persoane fizice de origine libaneza.
La nivel de grup, estimarile din acest an indica o cifra de afaceri de 32 milioane de euro, cu 40% mai mult fata de 2002.
In vederea pregatirilor pentru iesirea pe pietele europene, Caroli va investi anul viitor 3,5 milioane de euro in extinderea capacitatii de productie actuale, de la 60 de tone la circa 75 de tone pe zi, in construirea unui complex de porci si in achizitii de utilaje noi.
O parte din investitie, respectiv 2,5 milioane de euro, va fi realizata in urma unei finantari cu fonduri SAPARD.
"Ne asteptam ca anul viitor, in urma acestor investitii, cifra de afaceri a grupului Caroli sa se majoreze cu circa 45% fata de anul in curs. De asemenea, speram sa putem obtine agreerea pentru export in Uniunea Europeana", a adaugat El Solh.
De la infiintare si pana acum, compania a investit 9,5 milioane de euro.
Caroli are un centru de productie la Pitesti, pe care l-a achizitionat in 1999.
Initial, compania producea intr-o fabrica de mica capacitate in Bucuresti, dar de anul trecut intreaga productie a fost transferata la Pitesti.
Fabrica are o suprafata totala de 43.000  metri patrati si 700 de angajati.
Compania are un parc auto de 100 de masini cu instalatii frigorifice, iar sistemul propriu de distributie acopera circa 90% din tara, conform reprezentantilor sai.
Cele mai vandute produse din portofoliul companiei sunt carnatii, sunca si toba, conform directorului general Ovidiu Dusleag.
"Ne adresam consumatorului mediu, dar avem si produse mai ieftine, pentru cei cu mai putini bani," a spus el.
Dusleag sustine ca piata mezelurilor se indreapta catre globalizare, prin renuntarea la gustul traditional, in favoarea unor produse cu acelasi gust, dar sanatoase.
Problema sanatatii alimentare a inceput sa-i preocupe tot mai tare pe producatorii din aceasta industrie, doua companii de profil- Cris-Tim si Angst- lansand anul acesta produse fara aditivi alimentari (E-uri).
Conform estimarilor interne, Caroli are o cota de piata de 10%.
Conform unor statistici, circa jumatate din actualii producatori de mezeluri de pe piata romaneasca ar urma sa dispara in momentul aderarii la UE, din cauza nerespectarii standardelor Uniunii.
Piata autohtona a mezelurilor, pe care activeaza peste o mie de companii, este in acest moment extrem de fragmentata, fara sa aiba nici un jucator dominant.
Reprezentantii industriei s-au plans in repetate randuri de faptul ca cererea pietei este mult mai mica decat oferta.
Un alt factor care va determina o triere si mai riguroasa a pietei il reprezinta marile retele de magazine, care implica cheltuieli mari din partea celor care doresc sa fie prezenti pe raft.
Cateva companii, cum ar fi Cris-Tim, Angst sau Gourmet si-au dezvoltat retele de magazine proprii pentru a-si completa prezenta in marile retele.
Totusi, incepand de anul trecut, cateva companii au inceput sa se distanteze mai clar de restul plutonului, prin investitii serioase, avand ca scop tot pregatirea pentru intrarea pe piata comuna, si prin campanii de imagine, menite sa atraga atentia consumatorului.
In afara de Caroli, au mizat pe imagine Cris-Tim si Gourmet, aceasta din urma relansandu-se in aceasta toamna.
claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO