Companii

Carrefour raporteaza afaceri de 111 mil. euro la trei luni

16.05.2006, 00:00 18

Ritmul deschiderii de magazine se va accelera mai ales ca reteaua are un nou director general. In tara francezii vor sa aiba 30-40 de hipermarketuri.

Valoarea corespunde unei cresteri de aproximativ 27% fata de perioada corespunzatoare a anului trecut, cand compania opera patru magazine, potrivit raportului trimestrial al Hyparlo, care detine si opereaza magazinele. Hyparlo, cel mai mare francizat al Carrefour, a fost achizitionat la sfarsitul anului trecut de Carrefour, tranzactia primind acceptul autoritatilor europene din domeniul concurentei in acest an.

Recent, Carrefour a deschis al saselea magazin in Romania la Baneasa, in urma unei investitii de 28 de milioane de euro.

Ritmul deschiderilor se va accentua in perioada urmatoare, mai ales ca recent a fost numit un nou director general al companiei.

Jacobo Caller Celestino vine direct din structura Carrefour si il inlocuieste de luna trecuta pe Francois Oliver, cel care fusese desemnat de Hyparlo sa conduca compania in cei sapte ani de la intrarea pe piata romaneasca.

Planurile pe termen lung ale companiei franceze prevad atingerea nivelului de sase magazine in Bucuresti si a unui total de 30-40 de hipermarketuri in toata tara.

Hipermarketurile Carrefour au realizat anul trecut o cifra de afaceri de 435 de milioane de euro pe piata romaneasca si un profit de peste cinci milioane de euro.

Hipermarketurile Carrefour sunt prezente pe piata romaneasca din anul 2001, cand a fost deschis primul magazin in vestul Capitalei. De atunci Hyparlo, compania care detine franciza Carrefour pentru Romania, a mai deschis inca cinci magazine, in Bucuresti, Brasov si Ploiesti, investitiile implicate apropiindu-se de 200 de milioane de euro.

Alte magazine urmeaza sa fie deschise in viitor la Bucuresti si Constanta, dar si alte orase de provincie importante precum Cluj, Iasi sau Craiova.

Singurul concurent direct al Carrefour pe segmentul hipermarketurilor din Romania este tot un grup francez, Cora, care detine doua magazine in Bucuresti, ultimul fiind deschis la sfarsitul lunii trecute in zona Lujerului.

Cora a estimat pentru anul trecut o cifra de afaceri de 150-170 de milioane de euro si Cora va deschide in acest an si primul sau magazin din provincie, in orasul Cluj.

Tot de anul acesta si-a facut intrarea pe piata si un alt jucator din domeniul hipermaketurilor, Real, divizia de profil a grupului german Metro, primul magazin fiind deschis in primavara anului in Timisoara.

Tot in acest an va a inceput si constructia primul hipermarket Auchan, extinderea retelei franceze urmand a fi coordonata de fostul sef al retelei Cora.

Primul magazin al Auchan urmeaza sa fie situat in zona de sud-est a Capitalei, compania urmand sa se extinda cu un ritm de cel putin doua magazine pe an.

Un alt operator german care detine magazine care se incadreaza in categoria hipermarketurilor este Lidl & Schwartz, care a deschis anul trecut primele sale magazine Kaufland de pe piata romaneasca.

Intrarea lanturilor internationale care opereaza magazine de mare suprafata a schimbat total fata comertului din Romania.

Valul investitiilor jucatorilor de profil s-a extins in ultima vreme din Capitala catre marile orase, in cautare de noi locatii.

Marile lanturi internationale deruleaza acum afaceri de miliarde de euro pe an intr-unul din sectoarele cu cea mai rapida dezvoltare la nivelul intregii economii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO