Companii

Cele mai bune trei hipermarketuri iau 8% din piaţa care numără peste 150 de unităţi

Foto Silviu Matei

Foto Silviu Matei

Autor: Cristina Roşca

02.01.2014, 13:22 1338

Cele mai bune trei hipermarketuri din România - Cora Lujerului, Carrefour Orhideea şi Auchan Titan - au fiecare afaceri de peste 100 de milioane de euro, potrivit datelor ZF. Cele trei au astfel afaceri cumulate de peste 300 de milioane de euro, respectiv aproape 8% din totalul pieţei de hipermarketuri din România care numără 161 de unităţi şi afaceri de circa 4 mld. euro anul acesta, potrivit estimărilor ZF.

“Zilnic, la Cora Lujerului avem între 12.000 şi 14.000 de clienţi, iar coşul mediu este de 100 de lei”, spunea recent Claudia Mirică, directorul magazinului din cartierul Militari din Capitală. Potrivit calculelor ZF, la o medie de 13.000 de clienţi zilnic, magazinul are vânzări anuale de 468 mil. lei (104 mil. euro). Philippe Lejeune, directorul general al hipermarketurilor Cora spunea încă de anul trecut că magazinul are vânzări de circa 100 de milioane de euro, fiind astfel cel mai bun al reţelei care a terminat anul trecut cu afaceri de 328 mil. euro la o reţea de 10 magazine. 

Magazinul Cora Lujerului făcea astfel singur aproape o treime din totalul vânzărilor.

În top trei hipermarketuri ca vânzări intră şi magazinul Carrefour Orhideea, amplasat la rândul său în sectorul şase al Capitalei. Acesta este singurul sector unde sunt prezente toate reţelele de hipermarketuri din România, respectiv Kaufland (liderul pieţei), Auchan, Carrefour, Cora şi Real. Lanţurile de hipermarketuri s-au grăbit să îşi aşeze aici magazinele doarece sectorul cuprinde cartierele dormitor Militari şi Drumul Taberei, două dintre cele mai populate din Bucureşti.

Magazinul Carrefour Orhideea, care numără circa 400 de angajaţi are zilnic 10.000 de clienţi, potrivit unor surse apropiate companiei.

Topul este completat de hipermarketul Auchan din cartierul Titan, acesta fiind primul magazin deschis de francezi în România.

În urmă cu doi ani Patrick Espasa, directorul general al lanţului spunea că dacă ar mai găsi un spaţiu la fel de bun ca Auchan Titan ar semna “mâine cu ambele mâini”. La momentul acela magazinul avea o treime din vânzările companiei care număra şapte magazine. Astăzi Auchan a ajuns la un total de 31 de hipermarketuri, dintre care 11 deschise de la zero şi 20 preluate de la Real (tranzacţie aprobată în această vară). Aceştia din urmă au rămas după încheierea tranzacţiei cu patru magazine, iar în prezent nu există informaţii privind planurile de viitor ale germanilor pentru acestea. Auchan a anunţat în momentul preluării că cele patru unităţi nu au corespuns cerinţelor companiei. Real nu a anunţat dacă magazinele vor fi păstrate, închise sau se va încerca vânzarea lor.

Lanţul Kaufland, liderul pieţei cu afaceri de 1,45 mld. euro anul trecut şi totodată cel mai extins lanţ de hipermarketuri din România, nu are niciun magazin în top deoarece unităţile germanilor sunt mai mici decât ale concurenţei. Astfel, suprafaţa maximă a unui magazin Kaufland este de 5.500 mp pe când Cora are magazine de până la 13.000 mp.
 

O piaţă de aproape 4 mld. euro

Cum şi-au împărţit piaţa de hipermarketuri lanţurile internaţionale

ReţeaNumăr de hipermarketuri
Kaufland89
Auchan31
Carrefour25
Cora12
Real4
Total161
Sursă: ZF
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24