Companii

Cererea din constructii si agroturismul au urcat vanzarile de vopsele Fabryo la 13 mil. euro

Cererea din constructii si agroturismul au urcat vanzarile de vopsele Fabryo la 13 mil. euro

Click pentru imaginea marita

26.07.2006, 19:03 21

Producatorul de lacuri si vopsele Fabryo Corporation a realizat in prima jumatate a acestui an o cifra de afaceri de 13 milioane de euro (46 mil. lei), in crestere cu circa 22% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit reprezentantilor companiei.
"Cresterea cifrei de afaceri din primele sase luni se datoreaza lansarii noului produs, vopseaua Savana cu teflon, precum si dezvoltarii pietei constructiilor si a agroturismului", a declarat Marga Alexe, directorul de marketing al Fabryo Corporation. Vopseaua lavabila pe baza de teflon este foarte rezistenta la pete, acestea putand fi sterse usor, in conditiile in care nu pot penetra stratul de vopsea.
Reprezentantii companiei se asteapta ca ritmul de crestere al vanzarilor sa continue si in a doua jumatate a anului, datorita produselor lansate in parteneriat cu gigantul american DuPont, liderul mondial in productia de pigment alb pentru vopsele, hartie si plastic.
Pe segmentul de lacuri, reprezentat de brandul Savana, vanzarile Fabryo din prima jumatate a acestui an au crescut cu 28% fata de aceeasi perioada a anului trecut. O crestere similara s-a manifestat si pe segmentul de vopsele alchidice si lavabile, unde vanzarile s-au majorat cu 25% comparativ cu primele sase luni din 2005.
"Vopselele lavabile au avut cea mai spectaculoasa evolutie, datorita lansarii noului produs, vopseaua Savana cu Teflon Surface Protector. Produsul a fost creat si lansat in parteneriat cu DuPont, pe viitor urmand sa mai lucram in echipa pentru lansarea de alte noi produse", afirma Alexe.
Pe langa vopseaua lavabila cu teflon, Fabryo a dezvoltat impreuna cu DuPont si un lac pentru lemn cu teflon. "Dezvoltarea segmentului de case de vacanta, realizate in mare parte din lemn sau cu tocarie si elemente decorative din lemn, precum si tendinta oamenilor de a-si realiza gradini cu foisoare si bancute din lemn au majorat cu circa o treime vanzarile de lacuri", precizeaza Alexe.
Fabryo a semnat un acord pe cinci ani impreuna cu americanii de la DuPont. Dezvoltarea companiei s-a accentuat puternic anul acesta, cand fondul de investitii suedez Oresa Ventures a achizitionat 49% din actiunile producatorului de lacuri si vopsele Guzu Chim, care a devenit in urma unui proces de rebranding Fabryo Corporation.
Compania s-a pozitionat in ultima vreme intre primii jucatori de pe o piata competitiva, cu vanzari anuale estimate la 140 - 150 mil. euro. Principalii competitori sunt Kober din Piatra Neamt (o alta afacere de familie), Policolor Bucuresti sau D?fa Deutek, afacere intrata anul trecut in portofoliul fondului de investitii Advent.
Compania a anuntat ca va investi in acest an aproximativ 4 mil. euro pentru finalizarea constructiei unei fabrici, amplasata pe un teren cu suprafata de sase hectare in localitatea Popesti-Leordeni. "In prima jumatate a anului am investit 2,4 milioane euro, resurse destinate definitivarii proiectelor aflate deja in derulare", explica Alexe.
Constructia fabricii de vopsele a inceput in urma cu patru ani, valoarea totala a investitiei fiind estimata la 15 mil. euro. Fabryo are in prezent pe piata vopselelor decorative o cota de piata de 18%, potrivit reprezentantilor companiei. Compania si-a dublat afacerile in ultimii doi ani, ajungand anul trecut la 25 mil. euro si o marja neta de profit de 8%. Pentru acest an, planul de afaceri vizeaza o cifra de afaceri de 31 mil. euro.
Piata de lacuri si vopsele creste cu circa 10-15% anual, peste media economiei in ansamblu, ca de altfel intreg sectorul de constructii, si va ajunge in acest an la vanzari de circa 170-180 mil. euro. Potentialul este dat de volumul scazut al consumului si al cererii mari de pe piata, datorita renovarii locuintelor vechi si a dinamicii sectorului rezidential. Piata de profil isi va continua cresterea si in urmatorii ani, iar consumul de lacuri si vopsele ar urma sa ajunga la circa 9 - 11 kilograme per capita, dublu fata de nivelul actual, pentru a acoperi necesarul de pe piata, potrivit jucatorilor de profil.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO