Companii

Crama Segarcea vizeaza vanzari de 5 mil. dolari

07.01.2004, 00:00 75

Crama Segarcea, care producea in perioada interbelica unul din cele mai cunoscute sortimente de coniac si de vin, va (re)intra in acest an pe piata vinurilor, cu propriiile sortimente.
"Va fi una din cele mai mari investitii realizate intr-o crama din Romania, de 2 milioane de euro, din fonduri Sapard. Dorim sa readucem in atentie numele acestei crame", a declarat Mihai Anghel, presedintele Cerealcom Dolj, actionarul majoritar al cramei Segarcea. Aici se vor produce in proportie egala atat vinuri albe cat si rosii: Cabernet Sauvignion, Merlot, Riesling italian si Feteasca regala. Anghel se asteapta la o cifra de afaceri de 5 milioane de euro anual dupa ce investitia va fi definitivata. "Pentru a produce vinuri de cea mai buna calitate am angajat un renumit oenolog francez si ne aflam in negocieri avansate cu cei mai renumiti producatori francezi de instalatii de imbuteliere", afirma Anghel. El intentioneaza sa investeasca puternic in promovarea noilor sortimente de vin si sa introduca crama intr-un circuit turistic.
In opinia specialistilor, Segarcea are sanse pe piata daca se pozitioneaza ca un vin de nisa.
"Segarcea are un nume care din pacate in ultimii 20-30 de ani a disparut de pe piata vinurilor dar are mari sanse pentru ca inca spune ceva cunoscatorilor. A facut parte din Domeniile Regale aici fiind produs  in perioada interbelica cel mai bun coniac romanesc. Din pacate, insa,  comunistii nu i-au acordat atentia cuvenita dar se poate din nou pozitiona pe piata daca va produce vinuri de calitate", spune Basil Zarnoveanu, presedintele Asociatiei Producatorilor si Exportatorilor de Vin. "La ora actuala piata este oarecum asezata fiind impartita pe doua paliere: cea a producatorilor care se adreseaza unei mai mari categorii de consumatori : Jidvei, Cotnari, Murfatlar si cea a producatorilor de nisa: Vinarte, partial Recas si Prahova care vand mai putin, dar la niste preturi mai mari. Cred ca Segarcea in aceasta ultima categorie ar trebui sa se pozitioneze pentru ca este o o crama relativ  mica, un boutique-winery", explica Zarnoveanu. El spune ca Segarcea poate avea succes pe piata atata timp cat va investi substantial in distributie si promovarea propriilor marci.
La ora actuala crama, care a fost achizitionata in 2002 de la stat de catre Cerealcom Dolj,  functioneaza dupa metode traditionale, detinand capacitati de vinificare de 24.000 hectolitri a propriei recolte de struguri de pe cele peste 220 hectare plantatie de vita de vie. Prima tentativa de privatizare a cramei din 1999,  a fost ratata, fiind stopata din cauza controverselor aparute pe marginea acestui proces si reluata trei ani mai tarziu.
Piata autohtona a vinurilor este impartita intre producatori ca Jidvei, Murfatlar, Vincon Vrancea, Cotnari, Halewood Romania, SERVE si Vinarte.
Cerealcom Dolj este cel de-al patrulea holding agricol din tara care lucreaza 26.000 de hectare de pamant si care a avut anul trecut o cifra de afaceri de 1.300 miliarde de lei. "Pentru acest an estimam o crestere semnificativa a cifrei de afaceri avand in vedere ca se anunta conditii climaterice bune spre deosebire de cele de anul trecut care au fost dezastruoase", spune Anghel. Holdingul Cerealcom are o capacitate de depozitare de 200.000 de tone anual prin cele 5 silozuri de cereale si 3 baze de receptie, carora li se adauga o o flota de 40 de camioane de transport cereale. stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO