Companii

Cu vanzari de peste 250 mil. euro, Praktiker anunta prioritatea numarul unu: extinderea retelei

Cu vanzari de peste 250 mil. euro, Praktiker anunta prioritatea numarul unu: extinderea retelei

Click pentru imaginea intreaga

11.01.2008, 18:05 11

Raportat la acelasi numar de magazine, excluzand contributia noilor unitati deschise si a suprafetelor adaugate magazinelor existente, compania a avut anul trecut vanzari cu 21,5% mai mari fata de anul precedent.
Extinderea retelei cu 4 unitati in anul 2007, prin investitii de 32-40 mil. euro, a dus numarul magazinelor Praktiker in Romania la 20 de locatii. Compania a mai investit in ultimul an si in marirea suprafetelor de vanzare in trei magazine mai vechi ale retelei.
"Pentru Praktiker Romania, principala provocare in anul 2008 o reprezinta mentinerea cresterii rapide si consistente a retelei de magazine, in intreaga tara. Este prioritatea numarul unu a strategiei noastre", a declarat Guenter Vosskaemper, directorul general al companiei Praktiker Romania.
Compania previzioneaza un ritm al extinderii de 4-5 unitati noi pe an, pentru a ajunge la peste 30 de magazine in Romania. Printre proiectele din acest an se numara o inaugurare in orasul Deva.
"Ne asteptam ca sectorul do-it-yourself (magazine de bricolaj) sa pastreze si in 2008 tendinta de ascensiune puternica la care am asistat anul trecut. Compania noastra activeaza pe o piata aflata in plina etapa de dezvoltare, ceea ce inseamna ca exista inca loc de crestere", a spus Guenter Vosskaemper.
Cresterile de peste 50-60% inregistrate in ultimul an de principalii jucatori in retailul de bricolaj din Romania, Praktiker si Bricostore, vin pe fondul extinderii acestor retele si al dezvoltarii pietei constructiilor.
"Din punctul de vedere al resurselor umane, trebuie sa luam in calcul o realitate la care vor fi expusi jucatorii de pe intreaga piata de retail din Romania. In conditiile in care marile retele continua sa se extinda foarte mult, nevoia de forta de munca este tot mai mare. De aceea, va fi din ce in ce mai dificil pentru companii sa gaseasca solutii pentru echipele noilor magazine", a precizat Guenter Vosskaemper.
In prezent, pe piata locala opereaza 5 retele internationale de bricolaj, dintre care trei - BauMax, Mr. Bricolage si Hornbach - au intrat in Romania in perioada 2006-2007.
Numarul magazinelor afiliate unor lanturi internationale de bricolaj ar putea ajunge la 53 de unitati la sfarsitul anului daca planurile retailerilor vor fi duse la bun sfarsit. Retailul de bricolaj era estimat anul trecut la circa 30% din piata materialelor de constructii, potrivit unei analize realizate de Business Construct.
La nivel mondial, Praktiker a inregistrat in 2007 vanzari nete consolidate de 3,95 miliarde de euro, in crestere cu 24,8% fata de exercitiul financiar precedent. Grupul german detine o retea de 425 de magazine in Germania si pe alte opt piete din Europa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO