Companii

Cum ajunge România la deficitele uriaşe pe carne, lapte, panificaţie, fructe şi legume dacă retailerii mari susţin că vând în proporţie de 90% „produse româneşti“?

Cum ajunge România la deficitele uriaşe pe carne,...

Autor: Florentina Niţu

23.05.2024, 00:07 983

Scurta viaţă a unei legi „made in Ro“: 51% din produsele vândute în supermarketuri să fie româneşti.

Aproape 4 miliarde de euro a fost în 2023 deficitul co­mercial pe carne, lapte, panificaţie, legume şi fructe, cu un miliard de euro în plus în numai doi ani.

Retailerii spun că ei au la raft „produse româneşti“ în proporţie de peste 50%, în timp ce dinspre producţie încep să se audă voci care se plâng de delistarea din marile magazine.

Timp de patru ani, în perioada 2017-2020, România a avut o lege care prevedea ca 51% din produsele din supermarketuri să fie româneşti, legea care ar fi facilitat accesul la piaţă al producătorilor români. În 2020, legea a fost scoasă deoarece Comisia Europeană a spus că contravine legislaţiei UE referitoare la libera circulaţie a bunurilor, susţinând că favorizează produsele româneşti.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Bankers Summit'24