Companii

Dacia castiga teren pe pietele externe, dar pierde din cota locala

Dacia castiga teren pe pietele externe, dar pierde din cota locala

Click pentru imaginea marita

16.04.2008, 17:30 36

Automobile Dacia a comercializat in primele trei luni ale anului mai mult de 46.500 de automobile in tarile membre UE si EFTA (Islanda, Elvetia, Norvegia si Liechtenstein) ajungand la o cota de piata de 1,1% in Europa, fata de 0,8% in aceeasi perioada din 2007.
Spre comparatie, in Romania, Dacia detine o cota de piata de 26,1%, in scadere de la 28,3% fata de anul trecut. In perioada analizata au fost comercializate in Romania 21.475 de modele Logan.
Potrivit datelor Asociatiei Europene a Producatorilor de Automobile (ACEA), Dacia a intrecut, din punctul de vedere al cotei de piata, producatori cu prezenta de peste 50 de ani pe piata auto europeana, incadrati in segmentul de pret mediu si de lux, precum Land Rover, Jaguar, SAAB sau Mini, si concureaza indeaproape cu Chevrolet (1,3%), incadrat prin modele de clasa mica in acelasi segment de pret ca si Logan. Potrivit datelor ACEA, printre marcile auto care detin cote de piata mai mici de 3% se numara Seat (2,5%), Skoda (2,9%), Volvo (1,6%), precum si cateva branduri asiatice (Honda, Hyundai, Mazda si Kia).
"Brandul Dacia a confirmat tinta pentru Europa in primul trimestru. Pentru consolidarea brandului va contribui si viitoarea lansare a modelului Sandero, dezvoltat pe platforma Logan si prezentat la Salonul Auto de la Geneva", se arata in raportul trimestrial Renault.
Potrivit reprezentantilor ACEA, in primul trimestru al anului au fost inmatriculate cu 35,7% mai multe vehicule Dacia decat in aceeasi perioada a anului trecut (34.278 de unitati), in cele 27 de tari membre UE si in pietele nordice.
Conform raportului trimestrial Renault, pentru modelul Logan comercializat sub brandul Dacia au fost vandute 62.635 de unitati, consemnand o apreciere de 37% comparativ cu nivelul celor 45.732 de unitati aferente perioadei similare din 2007.
Greva angajatilor Automobile Dacia nu a influentat rezultatele comerciale pentru primele trei luni, livrarile in cea de-a doua jumatate a lunii martie fiind realizate din stocurile constituite in perioada premergatoare grevei.
Pentru trimestrul doi rezultatele comerciale Dacia ar putea inregistra insa un declin, din moment ce decalajul de productie aferent grevei de trei saptamani este de aproximativ 20.000 de automobile. Din totalul vanzarilor din primul trimestru, 58.857 de unitati au fost repre-zentate de vehicule de pasageri, iar 3.778 de unitati au fost vehicule comerciale usoare. Cresterea de 116% din segmentul utilita-relor a fost impulsionata de lansarea modelul Logan Pick-up, care a completat gama utilitarelor reprezentata pana in acest an doar de modelul Logan VAN. Cea mai mare pondere in vanzarile trimestriale a fost reprezentata de rezultatul comercial al lunii martie, cu cateva sute de unitati mai mare decat vanzarile din luna februarie, de 21.520 de unitati. Grupul francez a raportat in perioada ianuarie - martie aproximativ acelasi volum al vanzarilor in Europa, respectiv de 418.322 de unitati, in contextul unui declin al pietei de 2%. Renault detinea o cota pe piata europeana de 8,9% la sfarsitul lunii martie. Pentru 2007, Dacia a raportat o cifra de afaceri de 2,15 mld. euro, in crestere de la 1,6 miliarde in 2006, si un profit de 132 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO