Companii

Dacia demareaza in forta - crestere programata de 70%

07.01.2005, 00:00 26

Francezii de la Renault vad cum incep sa se contureze scenariile pe care le imaginau la venirea lor la Dacia. Chiar daca mai tarziu cu un an decat anticipau initial lansarea Logan a permis producatorului local sa inregistreze cresteri ale vanzarilor, care vor exploda anul acesta.
Dacia va ajunge in acest an, potrivit directorului comercial Jacques Abot, la mai bine de 162.000 de masini vandute pe piata locala si la export, ceea ce inseamna mai mult decat dublu fata de cat vinde Dacia in anul 2002, spre exmplu.
"Pe piata romaneasca vrem sa ne mentinem cota de piata de 45%-50%, iar la nivelul pe care il estimam anul acesta pentru piata locala aceasta inseamna 102.500 de unitati", a declarat Jacques Abot.
Cea mai mare crestere va fi inregistrat la export, unde lansarea Logan pe o serie de piete din apropierea Romania, dar si in Europa de Vest va permite producatorului local sa ajunga la 60.000 de unitati produse. Aceasta inseamna o crestere de aproape patru ori fata de cele 15.000 de masini exportate anul trecut de Dacia.
Cele 162.500 de masini care vor fi produse si vandute in acest an corespund unei cresteri de peste 70% fata de cele 95.000 de unitati vandute in 2004, cand producatorul roman a inregistrat o crestere de aproape 40%.
Oficialii Dacia nu au dorit sa ofere detalii privind cifra de afaceri realizata in anul 2004 sau cea asteptata pentru 2005. Avand in vedere aparitia in 2004 a modelului Logan, mai scump decat modelul Dacia Berlina pe care l-a inlocuit, este de asteptat ca ritmul de crestere al cifrei de afaceri sa depaseasca pe cel al numarului de masini vandute.
In 2003, cifra de afaceri a Dacia a fost de aproape 390 de milioane de euro la cursul mediu anuntat de BNR, ceea ce inseamna ca pentru 2004 cifra de afaceri ar putea ajunge si chiar depasi 500 de milioane de euro.
"Estimam ca in acest an sa trecem si pe profit", a mai spus Abot.
Strategia de dezvoltare a modelului Logan prevede, potrivit reprezentantului Dacia, lansarea in paralel cu varianta limuzina si a unei furgonete dar si a unei variante break bazate pe actualul model Logan.
"Acestea nu cred ca vor putea fi vazute pe strazile din Romania mai devreme de anul 2007", a mai spus Abot. El a precizat ca pana atunci producatorul roman va lansa in toamna acestui an alte doua motorizari pentru limuzina Logan.
"Vrem ca pana la salonul auto de la Bucuresti din toamna sa lansam o varianta de motorizare diesel, dar si una pe benzina mai puternica", a adaugat Abot.
Tot in acest an, o data cu iesirea din productie a modelului Solenza, Dacia va lansa si cea mai ieftina varianta a modelului Logan, cea de 5.000 de euro.
"Trebuie sa facem orice eforturi putem pentru a-i putea orienta pe clientii de Solenza catre Logan", a explicat Abot, care nu a precizat daca vor fi operate in acest senssi reduceri de preturi pentru gama actuala de modele Logan.
Dacia este detinuta din luna septembrie a anului 1999 de grupul francez Renault, care a cumparat pentru 50 de milioane de dolari pachetul majoritar. Intre timp, in urma unor majorari succesive de capital, Renault a ajuns sa detina peste 99% din actiunile Dacia, investitiile efectuate pana acum depasind 500 de milioane de euro. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO