Anual se vând în România aproximativ 400-600 de mii de abonamente de sănătate care formează o piaţă de peste 40 mil. euro n De cealaltă parte, asigurările sunt mai puţin dezvoltate, piaţa ajungând la doar 20 mil. euro n Companiile de asigurări aşteaptă de zece ani modificarea legislaţiei care permite relansarea pieţei, în timp ce operatorii de clinici şi spitale private se folosesc de abonamente pentru a creşte traficul în reţea şi pentru a obţine şi plăţi directe pentru serviciile care nu sunt incluse.
Abonamentele de sănătate formează anual o piaţă de minimum 40 de milioane de euro, pe care concurenţa dintre marii operatori este din ce în ce mai puternică şi care este dublă comparativ cu piaţa asigurărilor de sănătate. Dezvoltarea abonamentelor de sănătate a mers în acelaşi ritm cu cea a clinicilor private, şi au reprezentat baza pe care operatorii şi-au construit businessul.
Abonamentul este plătit de obicei de către companii şi este oferit angajaţilor, iar dacă iniţial includea doar câteva consultaţii gratuite şi reduceri la analize, în prezent poate ajunge la un număr nelimitat de analize şi consultaţii.