Companii

Distribuitorul illy: Consumatorul român a devenit mai selectiv, întoarce cafeaua ospătarului dacă nu este cum trebuie

Distribuitorul illy: Consumatorul român a devenit mai...

Autor: Mădălina Panaete

23.03.2015, 07:15 1440
Dan Ursu, proprietarul Pro Brands Distribution, distribuitorul de pe plan local al produselor grupului italian illycaffe, spune că odată cu creşterea nivelului de trai din România se va stabiliza şi piaţa cafenelelor şi vor apărea tot mai multe localuri unde românii pot ieşi la o cafea.
 
„Sunt convins că în următorii cinci ani piaţa se va mai stabiliza şi că se vor deschide foarte multe cafenele. Lumea îşi va petrece din ce în ce mai mult timp la cafea. Dar totul este legat de nivelul de trai. Cred că toţi românii ar vrea să-şi petreacă mai mult timp cu diferite activităţi, să iasă la film, la teatru, nu doar la catenea“, spune Dan Ursu, proprietarul afacerii începute în urmă cu mai bine de zece ani.
 
Pro Brands Distribution are în portofoliu cafea (illy), echipamente pentru prepararea cafelei (illy), ceai (Dammann şi Ronnefeldt) şi pudră de ciocolată (Monbana). Compania este prezentă atât pe segmentul HoReCa, cât şi pe cel Office şi Home, dar şi în retail.
 
Pe plan local, mai este prezent şi produsul illy issimo, care face parte din categoria premium ready to drink, distribuit în România de Coca-Cola HBC România. Acest produs este rezultatul unui joint-venture semnat între producătorul italian illycaffe şi Coca-Cola Company.
 
Dan Ursu spune că în prezent piaţa cafenelelor este foarte volatilă şi că anual se închid şi se deschid un număr mare de unităţi.
 
În prezent, nu sunt date despre numărul de cafenele deschise în România. În schimb, numărul compa­niilor active în domeniul barurilor şi restaurantelor (cu cifră de afaceri mai mare decât zero) este de circa 17.000 în România, conform datelor de la Ministerul de Finanţe. Pe piaţa cafelei din segmentul HoReCa mai activează şi alte branduri precum Lavazza, Julius Meinl sau Moak.
 
Cu toate acestea, Pro Brands Dis­tri­bution a încheiat anual mai multe contracte decât a pierdut, afirmă Dan Ursu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO