Companii

Diverta se extinde cu magazine de carte romaneasca in Spania si Israel

30.03.2006, 00:00 41

Reteaua Diverta, parte a grupului RTC, detinut de omul de afaceri Octavian Radu, se va extinde prin intrarea pe pietele din Spania si Israel. "Avem in vedere extinderea in Spania si Israel la nivel de intentie. Poate nu in acest an, dar in 2007 ne gandim foarte serios", a declarat Dan Rosu, vicepresedintele diviziei Diverta.

El a precizat ca targetul Diverta in strainatate sunt comunitatile de romani. "Ne ducem dupa comunitatile romanesti puternice din afara tarii deoarece comercializam carte in limba romana. Deja ne adresam acestor comunitati prin dol.ro, dar suntem intr-un stadiu incipient", a mai spus Rosu.

Anul trecut reteaua de magazine Diverta a demarat extinderea la nivel regional, prin achizitionarea celei mai mari retele de distributie de carte romaneasca din Moldova.

"In Moldova vrem sa deschidem sapte magazine noi. Dintre acestea, trei sau patru vor fi deschise in Chisinau. In Moldova avem deja 17 magazine", a mai spus Rosu.

Investitiile pe care Diverta le va realiza anul acesta se ridica la aproximativ 3 milioane de euro. "In Romania avem 90 de magazine. Vrem sa investim in 25 de magazine noi in Romania, o parte dintre ele fiind relocarea unor magazine mai vechi in locatii mai potrivite pentru conceptele noi", a mai spus reprezentantul Diverta.

Trei dintre acestea vor fi lansate in urmatoarele saptamani. La Bistrita, noul magazin Diverta ocupa o suprafata de 140 de metri patrati.

In Timisoara, noua locatie va fi amplasata in cadrul complexului comercial Bega si va avea o suprafata de 230 de metri patrati, iar la Iasi, Diverta va ocupa 240 de metri patrati in Moldova Mall.

La finele acestui an, reprezentantii companiei spun ca aceasta va atinge la nivel national 100 de magazine.

Octavian Radu, fondatorul grupului RTC, spune ca vanzarile de carte din Romania nu sunt nici pe departe la nivelul celor din Occident.

"Industria cartii la noi este estimata la 40-50 de milioane de euro, in timp ce in Germania aceasta atinge 9 miliarde de euro", a declarat Octavian Radu.

Tot in acest an, Diverta vizeaza intrarea pe segmentul serviciilor turistice, lansarea unui card de credit proprietar si extinderea platilor electronice pentru facturile la diverse utilitati.

"Pana la finele lunii mai, vom lansa conceptul Diverta Travel impreuna cu agentia de turism Paralela 45. In circa 30 de magazine Diverta vom deschide birouri unde clientii nostri vor putea gasi oferte turistice pentru diverse locatii nationale sau internationale", a declarat Octavian Radu presedintele grupului RTC Holding.

In aprilie, Diverta va lansa impreuna cu sociatatea de credit de consum BRD Finance un card de credit proprietar sub sigla MasterCard.

"Cardul va permite utilizatorilor realizarea de cumparaturi in rate, una din caracteristicile lui fiind perioada de gratie de 90 de zile", a afirmat Octavian Radu.

El a mai spus ca negociaza cu alti trei parteneri introducerea unui sistem de plati electronice care va fi prezent in afara retelei de magazine Diverta.

In prezent volumul platilor electronice efectuate in reteaua Diverta se ridica la 1,5 milioane de euro, si ar trebui sa se situeze intre trei si patru milioane de euro pentru a deveni profitabil. In 2005, Diverta a obtinut o cifra de afaceri de 31,5 milioane de euro, ceea ce reprezinta o crestere de 56% fata de anul precedent.

Cresterea este datorata dezvoltarii extensive din 2005 si aportului adus de Fuziunea cu Best Computers. Diverta si Best Computers sunt branduri proprii ale RTC.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24