♦ Principalele branduri din portofoliul Kalpo sunt Vedda şi Evolet ♦ Ceaiurile „made in România“ pot fi găsite în marile supermarketuri, dar şi în HoReCa ♦ Exportul aduce circa 15-16% din business l Producătorul are 50 de angajaţi, în medie.
Producătorul român de ceaiuri Kalpo, care pune pe piaţă de mai bine de trei decenii ceaiuri fabricate la Buzău, sub brandul Vedda, a avut o creştere de 8% la cifra de afaceri în 2023, faţă de anul anterior. Acest lucru duce businessul la peste 12,2 mil. lei, din calculele ZF. Creşterea a venit din proiecte noi la export, spune antreprenorul care controlează fabrica.
„Pe partea de export au fost proiecte pe care ne-am bazat această evoluţie. În rest, ne adaptăm din mers. Mergem la târguri internaţionale în fiecare an, la trei sau patru astfel de evenimente, şi aşa am reuşit să intrăm pe pieţe noi. Exportul este undeva la 15-16% din cifra de afaceri. Anul acesta avem un plan mai ambiţios, dar trebuie să vedem cum vor evolua lucrurile“, a spus pentru ZF Eugen Achim, acţionarul companiei. Deşi el adaugă că anul 2023 a fost unul dificil, din cauza lipsei de predictibilitate din economie, a creşterii de preţuri, a continuat investiţiile pentru a susţine dezvoltarea.
„Am realizat anul trecut nişte investiţii în tehnologie, sperăm să eficientizăm astfel partea de costuri. Sunt echipamente care fac aproximativ 90% treaba automatizată. Odată cu investiţia în echipamente, creştem şi capacitatea de producţie. Capacitatea este la 50% în prezent, cu potenţial de creştere“, a mai precizat antreprenorul.