Companii

Gregory’s a schimbat directorul şi strategia: restaurante în franciză, noua politică a acţionarilor

Autor: Cristina Stoian

28.09.2010, 23:39 268

Spyros Klampatseas, noul director general al Gregory's România,care a preluat conducerea restaurantelor greceşti la jumătateaacestui an de la Cora Stolz, îşi concentrează businessul pefrancize, mişcare ce ar putea determina scăderi ale businessuluicel puţin în acest an.

"Transformarea restaurantelor din proprietate în unităţi operateîn franciză ar putea afecta cifra de afaceri. Veniturile vor fiînsă mai mici ca în 2009 în special din cauza măsurilor economiceluate de guvern în ultima perioadă. Scăderea cu 25% a salariilorbugetarilor şi creşterea cu 5% a TVA au cauzat tăieri semnificativeale bugetului de consum", a declarat pentru ZF SpyrosKlampatseas.

Anul trecut compania a încheiat cu afaceri de 1,5 milioane deeuro, la jumătate faţă de 2008.

Compania, care concurează pe piaţa restaurantelor de fast-foodcu McDonald's, KFC, SpringTime, Snack Attack sau Burger King, aînregistat pierderi în fiecare an, din 2001 de când a intrat lanivel local până în prezent, potrivit informaţiilor de pe site-ulMinisterului de Finanţe, în 2009 anunţând pierderi de 700.000 deeuro.

Şi numărul angajaţilor a scăzut de la peste 100 de oameni în2008 la 68 de persoane anul trecut.

Francizarea restaurantelor, care a început cu o unitate dejaexistentă în Pipera, în iunie anul acesta, ar urma, după părereadirectorului general, să crească afacerile companiei în viitor şisă îmbunătăţească poziţia brandului în Capitală.

Metoda de francizare este însă unul dintre motivele pentru careCora Stolz declară că a renunţat la poziţia de top-management pecare o avea în cadrul companiei de doi ani jumătate. Stolz a propusca unităţile existente să fie date în franciză angajaţilor, fărăperceperea unor taxe de intrare, pentru un control mai mare asupraunităţilor.

"Am propus cedarea magazinelor deja existente către angajaţi,pentru că în acest fel interesul ca vânzările să crească din parteacelui care îl administrează este mult mai mare. Compania ar fi avutde câştigat, întrucât restaurantele şi-au acoperit deja investiţiafăcută începând cu 2001, când au fost deschise.Trendul francizeloreste altul decât cel care are loc în România-francizorul şifrancizatul pun banii, însă cel care deţine brandul are obligaţiade a asigura trainingul, serviciile şi produsele. Şi un parteneriat50%-50% cred că este viabil", a spus Cora Stolz, care recunoaşte cănu a fost de acord cu decizia de a atribui noi francize pentrufaptul că într-o perioadă de criză puţini sunt aceia care vor săinvestească sute de mii de euro într-un business fast-food.

Legat de plecarea Corei Stolz, conducerea companiei s-a limitatla a spune că Gregory's avea nevoie de o nouă perspectivă demanagement pentru a pune în aplicare noua strategie gândită specialpentru piaţa locală.

"Acest lucru este posibil cu ajutorul unui manager cu o nouăperspectivă şi idei noi pe care să le pună în aplicare pentru aajuta compania să se dezvolte în viitor", afirmă conducereaGregory's.

După doi ani jumătate, Cora Stolz a decis să plece dinGregory's. În prezent Stolz pregăteşte noi proiecte, unele dintreacestea vizând şi domeniul de alimentaţie publică.

De partea cealaltă, noul director estimează că anul viitor vamai deschide două-trei restaurante în franciză.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO