Companii

Grupul Elefant, care administrează platforma elefant.ro, a raportat în primul semestru afaceri de 95,3 milioane lei, în scădere cu 11%, şi pierderi de 12 miloane lei, pe fondul diminuării puterii de cumpărare a clienţilor şi al modificării preferinţelor de consum, dintre online spre librării fizice

Grupul Elefant, care administrează platforma elefant.ro,...

Autor: Roxana Rosu

03.10.2022, 09:24 499

Grupul Elefant, care administrează platforma Elefant Online, a raportat în primul semestru o cifră de afaceri de 95,3 milioane lei, în scădere cu 11% faţă de perioada similară din 2021, şi pierderi de 12 miloane lei, pe fondul diminuării puterii de cumpărare a clienţilor şi al modificării preferinţelor de consum, dintre online spre librării fizice, potrivit raportului financiar.

Veniturile grupului au fost generate în cea mai mare parte de vanzarile online de produse prin intermediul site-ului www.elefant.ro (85% din total vanzari).

De asemenea,6% reprezintă vânzările din Republica Moldova, preponderent de carti, atat in mediul online prin intermediul site-ului online www.elefant.md (6% din total vanzari), cat si offline (4% din total vanzari).

In primele 6 luni ale anului 2022, ponderea cărtilor în total vânzări online a crescut la 50% (6 luni 2021: 39%), iar categoria parfumurilor a scăzut la 12% (6 luni 2021: 19%). Jucariile au crescut la o pondere de 10% (6 luni 2021: 9%).

Volumul comenzilor a scăzut cu 4%, iar  valoarea medie a fost de 140 lei, cu 8% sub S1 2021.

Potrivit companiei, scăderea veniturilor a avut la bază ajustarea preferinţelor de achiziţie a clientilor dinspre vânzările online spre offline ca urmare a eliminarii restricţiilor cauzate de pandemie, precum şi diminuarea puterii de cumpărare ca urmare a efectelor cumulate de creşterii preţurilor la produsele de bază şi a conflictului din Ucraina. 

Marja brută consolidata este de 20,8% (inclusiv serviciile de transport), faţă de 24,7% în S1 2021, ca urmare a creşterii preţurilor de achizitie şi a concurenţei tot mai mari, se precizează în raportul financiar publicat la BVB.

Costurile operationale s-au redus cu 2,2%, la 25,2 milioane lei.

Societatea a înregistrat o pierdere de 12,4 milioane lei, faţă de pierderea de 4,6 milioane lei din S1 2021.

Elefant Onlineare in prezent două subsidiare,  Mammoth Software SRL, creata in scopul externalizarii/separarii intr-o entitate separata a activitatilor legate de Web development, şi Mall Online SRL Republica Moldova, subsidiara detinuta in proportie de 100% de Elefant Online S.A., creata pentru operarea business-ului pe teritoriul Republicii Moldova.

În afară de Elefant Online, pe piaţa vânzărilor online de carte activează şi eMag, Libris.ro, Librarie.net, în timp ce Notino.ro şi Watchshop.ro sunt concurenţi pe zona de parfumuri şi ceasuri.

Elefant Online SA (fosta Universal Online Promotion SRL), controlată de compania Millennium Gold Resources Limited înregistrată în Cipru. Firma cipriotă deţine 60,7% din business, iar în spatele ei se află, potrivit datelor ZF, omul de afaceri Ion Sturza, fost premier al Republicii Moldova.

A doua cea mai mare participaţie, de 29,4%, este cea a vehiculului olandez de investiţii Olif. Un pachet minoritar, de 9,92%, este deţinut şi de fondul de investiţii Catalyst România, care a intrat în companie în 2014, potrivit datelor Confidas.ro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO