Companii

i30, pariul Hyundai in clasa mica

i30, pariul Hyundai in clasa mica

Hyundai i30 porneste de la 12.364 euro

08.04.2008, 14:55 26

Dupa ce in segmentul SUV-urilor a ocupat primele doua locuri cu modelele Santa Fe si Tucson, constructorul sud-coreean Hyundai a incercat prin i30 si piata modelelor de clasa mica.
Rezultatul a fost insa departe de cel scontat, spre deosebire de realizarile surorii Kia C'eed, cu care imparte de altfel aceeasi platforma tehnica si aceleasi motorizari.
Daca pana la finalul lunii februarie C'eed inregistrase vanzari de aproape 1.200 de unitati, i30 a livrat doar ceva mai mult de 200 de unitati. Cum se explica insa acest fapt in conditiile in care cele doua modele sunt din punct de vedere tehnic aceeasi masina chiar daca au nume diferite?
Primul criteriu este pretul, care in cazul Hyundai este mai mare cu cel putin 500 de euro. Astfel pretul i30 porneste pentru varianta de baza de la 12.364 de euro cu TVA inclusa si poate ajunge pentru motorizarea de 1,6 litri diesel la mai mult de 20.000 de euro.
Designul i30, daca nu a uimit inca potentialul client din clasa ei probabil nici nu o va face, situandu-se din acest punct de vedere aproximativ la mijlocul clasamentului. Cum designul nu este insa singurul criteriu la achizitia unui automobil calitatea interiorului urmeaza in clasamentul exigentei consumatorului.
Coreenii au inceput de ceva timp sa isi imbunatateasca calitatea interioarelor, calitatea materialelor fiind chiar peste cea a unor automobile germane. In plus, finisarile atente si multe dotari standard, precum portul USD, iPod sau functia de citire a formatelor mp3, care sunt disponibile doar optional la alte marci, cu siguranta sunt un plus.
Ca si comportament rutier varianta testata, de 1,6 litri,
s-a comportat conform standardelor clasei, fiind un automobil cu o tinuta decenta chiar si intr-u ritm de condus mai sportiv. Suspensiile sunt setate spre modul confortabil, habitaclul este bine sonorizat, iar compartimentarea bine calculata lasa impresia unui spatiu mai mult decat generos.
Referitor la spatiu, portbagajul ofera 340 de litri, capacitate ce se poate extinde prin plierea scaunelor din spate la mai ult de 1.200 de litri.
Motorizarea testata, de 1,6 litri, a obtinut un consum de- cent de sub 8 litri pentru 100 km parcursi, ceea ce se incadreaza in cifrele oferite de producator, insa antifonarea este un capitol la care ar trebui aduse imbunatatiri, nivelul zgomotului din habitaclu fiind destul de suparator.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO