Companii

În anul crizei aviatice, companiile de handling de pe aeroportul Otopeni au avut încasări cu 30% mai mari, însă numărul angajaţilor se menţine sub nivelul prepandemic

Aeroportul Henri Coandă a avut anul trecut 12,5 milioane de pasageri. Spre comparaţie, în 2019 aeroportul a avut 14,7 milioane de pasageri.

Aeroportul Henri Coandă a avut anul trecut 12,5 milioane de pasageri. Spre comparaţie, în 2019 aeroportul a avut 14,7 milioane de pasageri.

Autor: Miruna Diaconu

09.08.2023, 16:30 150

♦ Pe aeroportul Otopeni activează patru companii de handling, anume Globe Ground România, Menzies Aviation România, Romanian Airport Services şi Uplift Airport Services.

Companiile de handling de pe aeroportul Otopeni, în număr de patru, au avut încasări cu 30% mai mari în 2022 faţă de anul anterior, potrivit datelor Ministerului de Finanţe. Criza aviatică, resimţită puternic în multe state europene ca urmare a numărului insuficient de angajaţi din aeroporturi, nu a stat totuşi în calea avansului companiilor de handling.

Cele patru firme au încasat 266 de milioane lei în 2022, puţin peste nivelul din 2019, însă numărul angajaţilor a fost mult mai mic decât în perioada prepandemică.

Aeroportul Otopeni, cel mai mare terminal din ţară, numără patru companii de handling, anume Globe Ground România, Menzies Aviation România, Romanian Airport Services şi Uplift Airport Services.

Aceste companii asigură toate serviciile de care beneficiază pasagerii şi companiile aeriene pe un aeroport de la check-in, catering, bagaje, transport în cadrul aeroportului şi până la combustibil şi întreţinerea aeronavelor, toate aceste servicii sunt oferite de companiile de handling.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO