Companii

Industria de publicitate cere modificarea OUG25/2013 pentru creşterea transparenţei în achiziţia de spaţiu publicitar

Autor: Mediafax

03.06.2013, 21:34 81

IAA România şi UAPR propun Parlamentului României adoptarea unui amendament la OUG 25/2013 de modificare a Legii audiovizualului, pentru eliminarea costurilor de complexitate suplimentare pe care le generează aplicarea actului normativ de modificare a legii, în forma sa actuală. Propunerea IAA România şi UAPR, cele mai importante asociaţii profesionale din industria de publicitate şi marketing, beneficiază şi de susţinerea Camerei de Comerţ Româno-Americane (AmCham).

International Advertising Association (IAA România) şi Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) au dat publicităţii o „Scrisoare deschisă“ prin care propun ca beneficiarii finali ai publicităţii televizate să aibă posibilitatea de a achiziţiona spaţiu atât direct de la radiodifuzori, cât şi prin intermediari mandataţi, un mod total transparent al preţurilor aplicate de radiodifuzori. Amendamentul propus include şi prevederea conform căreia „orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de către radiodifuzor, trebuie să figureze pe factura emisă în numele fiecărui beneficiar final al publicităţii televizate şi transferat integral în mod transparent direct acestuia, dacă cumpărarea se face prin intermediari (sau conform contractului dintre intermediari şi beneficiarul final)“.

Companiile ce operează în industria de marketing şi publicitate, membri ai IAA România şi UAPR, alături de membrii AmCham sunt investitori importanţi pentru economia României. Numai primii 20 de astfel de investitori au o cifră de afaceri cumulată de peste 6 miliarde de euro, sunt printre cei mai importanţi angajatori ai României şi cei mai importanţi contributori la bugetul de stat şi bugetul asigurărilor sociale, potrivit aceluiaşi comunicat.

Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat pe 23 aprilie, cu 221 de voturi „pentru“, 61 de voturi „împotrivă“ şi 8 abţineri, Ordonanţa de Urgenţă 25/2013 privind modificarea Legii audiovizualului, în forma propusă de Executiv. Guvernul a modificat prin ordonanţă de urgenţă Legea audiovizualului, stabilind reguli stricte pentru achiziţionarea de spaţiu publicitar televizat, care „nu poate fi făcută de un intermediar decât în numele şi pe seama beneficiarului final“.

Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 04.06.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO