Craiova poate atrage noi investiţii în industria auto dincolo de cele aproape 500 mil. euro anunţate deja de Ford Otosan după preluarea uzinei de la americani. Miza o reprezintă posibilitatea de a extinde şi mai mult capacitatea de producţie, de la 250.000 unităţi anual în prezent, la 272.000 conform planului dar şi peste acest volum în funcţie de cerere.
„Ford Transit Courier va fi produs numai la Craiova. Sunt părţi comune cu Puma, vom analiza partea de Puma din România. Avem o bază foarte bună de furnizori în Turcia şi unii vor exporta către România. Pe de altă parte sunt companii din Turcia care se vor localiza în România şi vor angaja oameni local în România. Vom optimiza baza de furnizori. Cel mai bun model este să reducem pe cât posibil transporturile şi să avem cât mai mulţi furnizori lângă uzină“, a spus Dave Johnston, deputy general manager pentru Ford Otosan. Managerul reprezintă „partea“ Ford Motor Company în cadrul Ford Otosan deţinută în proporţie de 41% de Grupul Koc şi Ford Motor Company, iar 18% din companie este listat la Bursă.
În prezent în Turcia capacitatea dedicată pentru actuala generaţie de Transit şi Tourneo Courier - utilitara şi versiunea de pasageri - este de 68.000 de unităţi, însă odată cu noile modele volumele aproape se vor dubla.
„Avem 68.000 capacitate actuală dedicată însă la Craiova capacitatea dedicată lor va fi de 100.000 pentru Transit Courier la care se adaugă cea de 189.000 pentru Puma. Provocarea este cum putem depăşi aceste cifre“, a explicat adjunctul companiei.