Companii

Lasselsberger: Consumul de placi ceramice, cel mai scazut din UE in lipsa utilitatilor din mediul rural

27.05.2010, 23:09 47

Consumul mediu anual de placi ceramice (gresie si faianta) inRomania, unul dintre cei mai importanti indicatori pentru sectorulde renovari din constructii, este cel mai scazut dintre tarile dinUE, avand in vedere ca este de cinci ori mai mic decat cel dinSpania si de doua ori mai mic decat cel din Polonia, potrivit unuistudiu realizat de austriecii de la Lasselsberger, care detinbrandul Cesarom.

"Romania, cu un consum mediu anual de 1,2 mp placi ceramice pecap de locuitor, se situeaza in apropierea Germaniei, unde seachizitioneaza 1,35 mp de gresie si faianta anual per capita.Consumul scazut de placi ceramice de pe piata locala se justificaprin puterea scazuta de cumparare, prin lipsa infrastructurii si autilitatilor in mediul rural", a declarat Eduard Macarescu,directorul comercial al Lasselsberger Romania, cu afaceri anuale de150 mil. lei (35,4 mil. euro).

Compania este singurul producator de pe piata, care detine circa27% din consumul total, restul fiind importuri.

Cei mai mari consumatori de placi ceramice sunt spaniolii, careau si o traditie in acest sens, fiind cel mai mare producator dinEuropa, cu un consum de 5,2 mp de placi ceramice. Pe locul doi seafla Grecia, cu un consum de 4,7 mp pe cap de locuitor, urmata deItalia cu 3 mp si de Polonia, unde consumul este de 2,8 mp.

Totusi nivelul consumului din Romania se apropie de cel algermanilor, care consuma 1,35 mp pe an.

Potrivit studiului, romanii cumpara gresie si faianta o data la20 de ani, iar valoarea achizitiei este in medie de 750 de lei,echivalentul unei cantitati de 30 mp la un pret mediu de 25 lei pemetrul patrat.

"In Germania de obicei se folosesc placi ceramice simple deculoare alba, iar schimbarea lor are loc, in medie, o data la 30 deani. Consumul scazut de gresie si faianta al germanilor sejustifica prin conservatorismul acestora. In Italia oameniiobisnuiesc sa foloseasca modele de placi ceramice mai sofisticate,iar in medie schimbarea placilor se realizeaza cel putin o data la20 ani", explica Macarescu.

Circa 65% dintre romani opteaza pentru magazinele specializatesi doar 35% se indreapta catre magazinele de bricolaj existente pepiata din Romania, conform datelor prezentate de Lasselsberger.

Culoarea gresiei

In ceea ce priveste culoarea, 24% dintre romanii care isischimba gresia si faianta aleg placi de culoare bej, in timp ce 22%opteaza pentru nuante de albastru.

Maro si verde sunt alte doua tonuri cu mare cautare pe piatalocala, in proportie de 17%, respectiv 11%.

Cei mai multi dintre cei care cumpara gresie si faianta, inproportie de 70% sunt persoanele casatorite, iar decizia este luatain peste 70% din cazuri, de catre femei cu varste cuprinse intre 30si 50 ani, cu studii medii sau superioare si cu venituri medii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO