Companii

Lasselsberger: Piata de placi ceramice va ajunge la limita de jos

13.04.2010, 23:06 83

Grupul austriac Lasselsberger, care detine brandul de placiceramice Cesarom, a inregistrat anul trecut o scadere de 1% acifrei de afaceri, pana la 150 mil. lei (35,4 mil. euro), insa si-abugetat pentru anul acesta o crestere de 10% si trecerea pe profit,odata cu extinderea exporturilor in Grecia si Bulgaria.

"2009 a fost un an in care am consolidat businessul si amimplementat o noua organizare interna care sa permita o crestere aeficientei proceselor interne", sustine Eduard Macarescu,directorul comercial al Lasselsberger SA, subsidiara locala agrupului.

El a preluat alaturi de Christian Morath, directorul general alLasselsberger SA, conducerea subsidiarei locale a grupului austriacla Romania la sfarsitul lui 2008, dupa ce anterior cei doi aulucrat in cadrul grupului german REWE, care detine supermarketurileBilla.

Piata de placi ceramice va continua insa sa scada anul acesta cu10%, pana la 100 mil. euro, dupa un declin puternic de 40% in 2009,potrivit estimarilor grupului Lasselsberger.

"Comprimarea sectorului constructiilor, scaderea numarului deproiecte rezidentiale si non rezidentiale, cat si blocareacreditarii au fost principalele motive care au dus la diminuareapietei de placi ceramice in 2009. Anul acesta speram ca piata deprofil din Romania se va diminua doar cu 10 procente, ajungand la ovaloare de aproximativ 100 de milioane de euro", spuneMacarescu.

In volum, piata de placi ceramice din Romania va scadea cu circa9%, pana la 23 de milioane de metri patrati. Dupa aceasta scadere,consumul va atinge nivelul de jos la pietei, iar ulterior din 2011va reveni pe crestere. "Diminuarea de 10% din acest an va arata capiata de placi ceramice a ajuns la punctul cel mai slab si nu maiare unde sa scada", afirma managerul Cesarom.

Lasselsberger, care activeaza pe piata locala prin firmele Sanexsi Lasselsberger SA, estimeaza pentru acest an o crestere de 10% abusinessului in euro, pana la 38,5 mil. euro.

Cesarom si-a schimbat anul trecut strategia si a inceputactivitatea de export pe pietele din Grecia si Bulgaria, iar pentruanul in curs mizeaza pe cresterea ponderii exporturilor de la 1%,in 2009, la 5% din cifra de afaceri. Potrivit datelor proprii,compania a inregistrat in 2009 o cota de piata de 36%, iar pentru2010 estimarea se ridica la 38%.

Grupul austriac detine noua unitati de productie in patru taridin Uniunea Europeana si circa 12.000 de angajati. Compania detinebrandurile Cesarom, Rako, LB Object, Zalakeramia si Kerko.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO