Companii

Leonardo investeste peste 10 mil. euro si intra in competitie cu Benvenuti

Leonardo investeste peste 10 mil. euro si intra in competitie cu Benvenuti

In prezent Leonardo opereaza o retea de 165 de magazine in Romania, 63 in Ungaria, doua in Bulgaria si doua in Republica Moldova

14.08.2008, 19:26 161

"Investitia medie intr-un magazin Da Vinci se situeaza intre 500.000 de euro si 600.000 de euro si cuprinde atat amenajarea, cat si stocul de marfa. Prima unitate va fi deschisa in octombrie in Oradea, restul urmand sa apara pe masura ce gasim noi oportunitati de dezvoltare", a declarat pentru ZF Gratian Ivan, director comercial al Leonardo.
Noul concept multibrand va reuni mai multe marci internationale, urmand sa concureze direct cu Benvenuti, lantul de magazine creat in urma cu patru ani de Dan Pavel, fost actionar la Leonardo. Pana acum compania s-a axat doar pe segmentul cu venituri mici si medii, singura tinta fiind extinderea lantului de magazine Leonardo.
"In prezent avem 165 de magazine in Romania, 63 in Ungaria, doua in Bulgaria si doua in Republica Moldova. Pana la finele anului vom mai deschide 15 magazine in tara, cinci in Ungaria, trei in Bulgaria si o unitate in Republica Moldova, astfel ca reteaua Leonardo sa ajunga la aproape 260 de magazine", a mai spus Ivan.
Deschiderea magazinelor, dar si implementarea unor strategii de marketing agresive au condus, in primul semestru al acestui an, la un avans al businessului de 20% fata de perioada similara a anului precedent.
"In primele sase luni, am realizat 76,06 milioane de euro, in conditiile in care in aceeasi perioada din 2007 am raportat afaceri de 63,85 milioane de euro", a adaugat Ivan.
Potrivit reprezentantului Leonardo, peste 64 de milioane de euro provin din afacerile la nivel local, 10 milioane de euro din Ungaria, iar restul sunt contributia Bulgariei si a Republicii Moldova.
Pentru unitatile viitoare, Leonardo tinteste toate orasele din tara, urmand sa patrunda in special in proiectele mari de retail.
"Vizam in principal mallurile, hipermarketurile sau parcurile de retail, dar si spatiile stradale, acolo unde locatia este foarte buna si nu exista centre comerciale.
Pe fondul extinderii retelei de magazine, estimam vanzari de aproximativ 175 de milioane de euro, in crestere cu 22% fata de 2007, cand am realizat venituri de 143 de milioane de euro", explica directorul comercial al Leonardo.
Chiar daca la nivel local au inceput sa se resimta influentele crizei generale, ceea ce duce la o scadere sau cel putin o incetinire a consumului in mai toate segmentele economiei, Gratian Ivan considera ca pe piata de incaltaminte se observa mai degraba o reorientare a comertului catre proiectele mari de retail in defavoarea comertului stradal.
"Influentelele crizei generale se suprapun unui grad din ce in ce mai mare de indatorare a populatiei la banci, ceea ce duce in mod firesc la o scadere a cererii. Cu toate acestea, piata din Romania este in plina dezvoltare, fiind impulsionata de numarul mare de centre comerciale si parcuri de retail in curs de deschidere sau prognozate in urmatorii doi-trei ani", spune el.
Prin magazinele din reteaua Leonardo se comercializeaza articole de incaltaminte, dar si accesorii - posete, curele, portmonee, sacose, ciorapi, umbrele, produse de intretinere pentru incaltaminte.
"Accesoriile reprezinta un segment din ce in ce mai important in magazinele Leonardo, deoarece asigura o crestere a vanzarilor pe unitatea de suprafata, influentand pozitiv vanzarea de incaltaminte prin diversificarea ofertei", spune Ivan.
Produsele vandute prin lantul de magazine Leonardo provin de la furnizori interni, dar si externi, acestia din urma cu o cota de 60% din totalul necesarului retelei.
Leonardo a patruns anterior si pe segmentul preturilor mici, operand in prezent peste 20 de magazine Libelula care comercializeaza incaltaminte pentru persoanele cu venituri reduse. Oficialii Leonardo au demarat acest business pentru a putea acoperi o nisa de piata putin exploatata in Romania.
Compania Leonardo a fost infiintata in 1994 in Oradea de catre Florin Panea si Dan Pavel. Dupa 10 ani, actionarii Leonardo au decis sa se desparta, Florin Panea preluand intregul pachet de actiuni.
La randul sau Dan Pavel si-a infiintat propria retea de magazine de incaltaminte si accesorii Benvenuti. Pe piata locala concureaza, alaturi de cele doua companii, Deichmann, Nexus, Il Passo sau Musette.

Evolutia retelei
Compania detine 232 de magazine Leonardo in Romania, Ungaria, Bulgaria si Republica Moldova
Peste 80% din afacerile Leonardo reprezinta contributia businessului din Romania
Leonardo va incheia anul cu 260 de magazine
Compania se extinde si pe segmentul mediu si peste mediu cu multibrandul Da Vinci
Investitia intr-un magazin Da Vinci este cuprinsa intre 500.000 de euro si 600.000 de euro
Leonardo va concura cu Benvenuti, Il Passo sau Nexus

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO