Companii

Lidl devine liderul retailului modern ca număr de magazine, însă după cifra de afaceri e pe locul 9. De ce continuă să se extindă?

Lidl devine liderul retailului modern ca număr de magazine, însă după cifra de afaceri e pe locul 9. De ce continuă să se extindă?

Autor: Cristina Roşca

06.11.2011, 13:01 1209

Lidl România, companie intrată pe piaţa locală în urmă cu nici un an, când a preluat Plus Discount, devine cel mai extins lanţ de magazine din comerţul modern local, cu un total de 122 de unităţi.

Lidl ia astfel locul germanilor de la Penny, un alt lanţ de magazine de tip discount, care au în total 121 de unităţi.

Deşi discounterii ocupă primele poziţii în topul celor mai extinse reţele de comerţ, ei nu se găsesc pe podium şi la ordonarea după cifră de afaceri. Acest din urmă top este condus de Metro Cash&Carry, Kaufland şi Carrefour.

Toţi cei trei sunt jucători pe suprafaţă mare, magazinele lor având chiar şi peste 10.000 de metri pătraţi şi zeci de mii de produse. La polul opus, discounterii au magazine de sub 2.000 de metri pătraţi, cu doar câteva mii de produse.

În aceste condiţii, aceşti jucători trebuie să mizeze pe o reţea extinsă de magazine care să le poată asigura vânzări de câteva sute de milioane de euro.

Totodată, o reţea extinsă de magazine poate asigura vizibilitate şi o poziţie puternică pe piaţă în raport cu concurenţa.

În aceste condiţii, planul de expansiune al Lidl nu se opreşte însă aici, germanii anunţând alte 13 magazine ce urmează a fi deschise în acest an sau în 2012.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO