Companii

Lidl rotunjeşte cu un milion de euro conturile a trei clujeni

Lidl rotunjeşte cu un milion de euro conturile a trei clujeni

Autor: Laurentiu Cotu

25.10.2011, 08:25 6356

Compania Ruttrans este controlată de Ilea Vasile-Mircea (51% din acţiuni), Sabău Vasile (28,5%), Dan Florian-Vasile (16,9%) şi de alţi acţionari persoane fizice (3,4%), potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

"Vânzarea terenului, cu o suprafaţă de circa 5.000 mp de pe platforma societăţii noastre din Calea Baciului, judeţul Cluj, a fost aprobată de consiliul de administraţie al Ruttrans anul trecut. Suprafaţa totală a platformei Ruttrans este de circa 4 hectare, iar vânzarea unei părţi din teren către Lidl nu afectează activităţile noastre", a declarat pentru ZF Transilvania Vasile Lupuţan, reprezentantul Ruttrans. El a mai spus că lucrările de construcţie la magazinul Lidl de pe Calea Baciului vor demara din primăvara anului viitor.

Compania Ruttrans a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de circa 2,1 mil. lei (0,5 mil. euro) şi cu un număr mediu de 11 angajaţi, conform site-ului Ministerului Finanţelor.

Ruttrans a fost înfiinţată în anul 1991 prin divizarea Trustului de Construcţii Cluj.

Compania se ocupă cu închirierea şi subînchirierea bunurilor imobiliare, prestează servicii cu utilaje de construcţii, efectuează reparaţii de utilaje sau transport tehnologic. Compania dispune pe platforma din Calea Baciului, judeţul Cluj, de ateliere de reparaţii, clădiri administrative, spaţii de depozitare şi platforme de parcare.

Pe lângă alte achiziţii de terenuri pe piaţa locală, Lidl a mai cumpărat anul trecut un teren de 8.600 mp în centrul oraşului Focşani, în locul unei foste autogări.

Vânzătorul terenului a fost compania de transport Trans Company din Focşani, controlată de omul de afaceri Vasile Epure, care deţine acţiuni şi la firma de brokeraj Estinvest Focşani, potrivit datelor din Monitorul Oficial şi de la Registrul Comerţului.

Autogara a fost mutată în luna aprilie 2010, după ce la finele lui 2009 acţionarii firmei de transport au decis vânzarea terenului pe care aceasta era amplasată către Lidl. Valoarea tranzacţiei putea fi estimată la 700.000 de euro, în condiţiile în care preţul terenului din zonă ajungea în 2010 la 80-100 de euro pe metru pătrat.

Discounterul german Lidl a devenit din această lună cel mai mare retailer modern de pe piaţa românească, din perspectiva numărului de magazine. Lidl a deschis la începutul acestei luni 11 magazine construite de la zero.

Expansiunea Lidl nu se opreşte însă aici, în condiţiile în care compania mai are în construcţie încă 17 magazine, în oraşe precum Suceava sau Constanţa, o parte dintre acestea urmând să fie deschise până la finalul anului.

Strategia de expansiune a retailerului vizează în prezent oraşele cu peste 30.000 de locuitori, iar în momentul în care toate cele 135 de magazine vor fi inaugurate, compania va acoperi toate judeţele din ţară.

Reprezentanţii Lidl nu fac publice informaţii referitoare la valoarea investiţiilor în aceste noi magazine, însă merg pe două tipuri de unităţi, cu suprafeţe de 1.065 mp, respectiv 1.286 mp. Printre furnizorii locali ai Lidl se numără Albalact, CrisTim, Angst sau Vel Pitar.

Lidl a intrat pe piaţa locală prin preluarea reţelei de 107 magazine Plus Discount. Magazinele au fost rebranduite în acest an.Reţeaua de 107 magazine preluate de discounterul Lidl a avut în 2010 pierderi de 247,7 mil. lei (58,9 mil. euro), de peste trei ori mai mari decât cele din 2009.Cifra de afaceri a companiei a crescut însă anul trecut comparativ cu 2009, de la 1,3 mld. lei (307 mil. euro) la 1,45 mld. lei (345 mil. euro).

Lidl, parte a grupului Lidl-Schwartz, a preluat în 2010 de la grupul Tengelmann reţelele de magazine de discount Plus din România şiBulgaria.

Alături de Lidl, din grupul Lidl-Schwartz mai face parte şi retailerul Kaufland.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO