Companii

Ce cumpără românii de la Lidl: alimente mărci private şi produse nonalimentare la promoţie

Ce cumpără românii de la Lidl: alimente mărci private şi produse nonalimentare la promoţie

Autor: Cristina Roşca

05.11.2011, 16:14 4950

Retailerul a inaugurat deja în acest an 13 magazine - 11 iniţial şi alte două la începutul acestei săptămâni - şi a anunţat că are în construcţie alte 15 unităţi.Reprezentanţii companiei germane nu au precizat câte dintre următoarele unităţi vor fi deschise în acest an şi câte în anul următor.

"În prezent reţeaua de magazine Lidl numără 120 de unităţi şi în curând vom mai inaugura alte 15 unităţi, unele până la finalul anului în curs, altele urmând a fi inaugurate în 2012. La acest moment este prea devreme pentru a putea confirma final datele exacte", spun reprezentanţii Lidl.

Potrivit informaţiilor comunicate însă de agenţia de media Initiative, parte a grupului Lowe, care a dezvoltat şi implementat prima campanie de media a Lidl la nivel naţional, "până la sfârşitul anului reţeaua Lidl va număra peste 125 de magazine, devenind astfel cel mai mare retailer modern, cu acoperire la nivel naţional, după numărul de magazine deţinute".

Cel mai extins lanţ

Germanii vor deschide luni 7 noiembrie, alte două magazine construite de la zero, în Slatina, judeţul Olt, şi Ploieşti, judeţul Prahova, ajungând astfel la o reţea de 122 de unităţi la nivel naţional.Germanii devin astfel cel mai extins lanţ de comerţ modern din România, urmat de Penny Market (121) şi Profi (103).

Discounterul german Lidl a intrat pe piaţa locală anul trecut prin achiziţia celor 107 magazine Plus Discount, pe care le-a rebranduit în acest an.Oficialii Lidl nu oferă informaţii despre valoarea investiţiilor în rebranduire şi în deschiderile de magazine, însă potrivit estimărilor ZF acestea se ridică la câteva zeci de milioane de euro.

Nici despre vânzări reprezentanţii retailerului nu oferă informaţii pentru că "istoria Lidl în România este de-abia la început şi este mult prea devreme pentru a discuta despre evoluţia vânzărilor".

Ce cumpără românii de la Lidl

Ei recunosc însă că în coşul de cumpărături al clienţilor Lidl se găsesc preponderent mărcile private ale retailerului, precum Pilos (lactate), Pikok (mezeluri), Bluedino (lactate) sau Fruitjumbo (iaurt cu fructe).

În magazinele din reţeaua Lild peste 80% din produse sunt marcă privată. Produsele brandurilor consacrate fiind aduse în special la cererea clienţilor.În cazul celorlalţi retaileri mărcile private reprezintă doar 20-30% din totalul produselor.În ceea ce priveşte conţinutul coşului de cumpărături din magazinele Lidl, "majoritatea produselor cumpărate sunt alimente, aici clienţii noştri acordând o mare importanţă produselor proaspete".

Ei recunosc însă că "vedem şi interes crescut pentru promoţiile săptămânale la articole nealimentare".

Lidl a intrat pe piaţa locală prin preluarea reţelei de 107 magazine Plus Discount, care a avut în 2010 pierderi de 247,7 mil. lei (58,9 mil. euro), de peste trei ori mai mari decât cele din 2009.Cifra de afaceri a companiei a crescut însă anul trecut comparativ cu 2009 de la 1,3 mld.lei (307 mil. euro) la 1,45 mld. lei (345 mil. euro).

Lidl, parte a grupului Lidl-Schwartz, a preluat în 2010 de la grupul Tengelmann reţelele de magazine de discount Plus din România şiBulgaria.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO