Companii

Magazinele Primavara au avut vanzari cu 30% mai mici

25.01.2010, 23:07 101

Mihaela Lupescu, directorul general al retelei de supermarketuriPrimavara, spune ca 2010 va fi anul consolidarii businessului si nual extinderii, pe o piata care va resimti contractarea consumuluisi in primul semestru.

Anul trecut vanzarile retailerului s-au diminuat cu 30% fata de2008, pana la 112 mil. euro (26,4 mil. euro).

Reteaua Primavara se numara printre cei mai mari retailerialimentari cu capital romanesc, fiind detinuta de Ion Avram, unantreprenor din Bucuresti care in ultimii ani a pariat si peimobiliare prin dezvoltarea unui ansamblu rezidential in zonaGhencea din Capitala.

"Anticipez ca retailerii alimentari se vor confrunta in primulsemestru cu scaderea consumului, dar per ansamblul anului ar puteafi o crestere de 10% fata de 2009. Nu cred ca va fi in niciun cazun an al redresarii consumului, pentru ca nu va fi atins nivelulinregistrat in 2008", a afirmat Mihaela Lupescu, directorul generalal retelei de supermarketuri Primavara.

Operatorul magazinelor, compania Can Serv, a renuntat in 2009 ladoua locatii din Pitesti si Galati, insa a deschis alte douamagazine, astfel incat a finalizat anul cu 9 unitati, ca si in2008. Sase dintre acestea sunt localizate in Capitala. Compania maidetine si o fabrica de paine in comuna Clinceni, langa Bucuresti,cu o capacitate de 500 de tone pe luna.

"Pentru 2010 ne-am propus o crestere de vanzari de 20% fata de2009 in reteaua Primavara, dupa ce anul trecut acestea auinregistrat o scadere de 30%, comparativ cu perioada anterioara. Vafi un an al consolidarii businessului si nu al extinderii", a maispus Lupescu. Ea se asteapta ca in 2010 lipsa de lichiditati sa numai fie o problema atat de dificila pentru comercianti ca si anultrecut.

In 2009, insolventele au devenit noul fenomen din comert, inlocul expansiunii: aproximativ 8.000 de retaileri au intrat inreorganizare sub protectia legii falimentului, cei mai mari dintreacestia fiind Flamingo, Pic si Leonardo, cu rulaje de peste 100mil. euro fiecare.

In total sunt sapte retele mari de magazine alimentare si deelectronice care au intrat in insolventa la cererea actionarilor incursul anului trecut, pe fondul contractiei pietei si alsupraindatorarii acestor businessuri in perioada de crestere aconsumului.

In sectorul alimentar, anul trecut au intrat in insolventa treidintre cele mai mari retele de supermarketuri si hipermarketuridezvoltate de antreprenori romani, PIC, Trident si Spar. Lainceputul lui 2010, PIC a iesit de pe piata odata cu inchidereaultimului sau hipermarket operational, la Pitesti.

20 de magazine "taiate" de pe hartacomertului

Insolventele si reorganizarile din comert au taiat anul trecut20 de locatii de pe harta retailului alimentar modern. Cu toateacestea, la finalul lui 2009 marile lanturi de magazine dinsectorul bunurilor de larg consum aveau peste 100 de locatii noi,comparativ cu 2008, in special datorita investitiilor in expansiunerealizate de operatorii straini de discountere sisupermarketuri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO