♦ Un singur proiect a fost finalizat în primul trimestru al anului, cu o suprafaţă de 5.000 de metri pătraţi, respectiv Cometex Hunedoara ♦ Primul trimestru a fost sărac în livrări noi în toată Europa Centrală şi de Est, unde au fost finalizate proiecte cu o suprafaţă de până la 150.000 de metri pătraţi, Polonia şi Bulgaria cumulând 73% din acest total.
Piaţa spaţiilor de retail a început timid acest an din punctul de vedere al activităţii de dezvoltare, însă pentru restul anului este preconizată o revenire, în condiţiile în care sunt anunţate să fie livrate proiecte cu o suprafaţă totală de circa 120.000 de metri pătraţi, arată datele companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox. Livrărilor de anul acesta li se vor adăuga şi proiectele care vor fi finalizate în următorii ani, totalizând circa 500.000 de metri pătraţi.
„Dacă ne uităm la perspectivele pe termen mediu şi scurt, România va fi, după Polonia, al doilea cel mai mare beneficiar de noi proiecte de retail din Europa Centrală şi de Est (CEE). Piaţa locală are potenţial de a absorbi aceste investiţii, având în vedere densitatea medie de spaţii de retail comparativ cu alte ţări din CEE, dar şi evoluţia puterii de cumpărare în contextul creşterilor salariale preconizate pentru următorii ani şi al trendului descrescător al inflaţiei“, a spus Dana Radoveneanu, head of retail Agency Cushman & Wakefield Echinox.
„În acelaşi timp, pe lângă investiţiile în proiecte noi, dezvoltatorii vor continua să renoveze şi să upgradaze proiectele existente, mai ales pe cele de tip mall, pentru a le aduce la nivelul cerinţelor actuale ale chiriaşilor şi pentru a rămâne relevante pe piaţă, având în vedere că circa 70% din stocul de spaţii de retail din mall-uri a fost construit în urmă cu peste 10 ani.“
Un singur proiect a fost finalizat în primul trimestru al anului, cu o suprafaţă de 5.000 metri pătraţi, respectiv Cometex Hunedoara, înregistrându-se astfel cel mai redus nivel trimestrial al livrărilor din T1 2020.
Primul trimestru a fost sărac în livrări noi în toată Europa Centrală şi de Est, unde au fost finalizate proiecte cu o suprafaţă de până la 150.000 metri pătraţi, Polonia şi Bulgaria cumulând 73% din acest total. Proiectele de tip parcuri de retail au fost preferatele dezvoltatorilor în întreaga regiune, inclusiv în România, reprezentând peste 95% din oferta nouă din primul trimestru.