Companii

Mărcile private au intrat în vizorul UE

Mărcile private au intrat în vizorul UE

Autor: Cristina Roşca

16.12.2012, 16:42 1659

Autorităţile de reglementare antitrust din cadrul Uniunii Europene analizează sectorul alimentar pentru a stabili dacă retailerii au câştigat prea multă putere cu produsele marcă proprie în detrimentul brandurilor consacrate, scrie agenţia de presă Thompson Reuters.

Comisia Europeană a anunţat săptămâna trecută că va studia mărcile private - tot mai folosite în ultimii ani în contextul crizei - pentru a stabili dacă ele au afectat inovaţia în domeniul brandurilor consacrate. Rezultatele sunt aşteptate până la finalul lui 2013.

Comisarul european Joaquin Almunia a spus că această mutare din partea UE a venit după ce au fost depuse mai multe plângeri privind modul în care operează pieţele alimentare.

"Avem nevoie de mai multe informaţii pentru a soluţiona aceste plângeri. În acest context, am decis să realizăm un studiu detaliat pentru a vedea dacă la nivel european consumatorii au suficiente opţiuni şi suficiente produse inovatoare adaptate nevoilor lor atunci când cumpără alimente".

"Câinele de pază" în domeniul competiţiei din cadrul UE a anunţat că mărcile private au oferit retailerilor o forţă mai mare de negociere în discuţiile cu furnizorii.

"Această situaţie i-ar putea pune furnizorii individuali într-o poziţie dificilă, ei fiind nevoiţi să accepte condiţiii nefavorabile de teamă că ar putea pierde un client important sau în unele cazuri unicul client".

Mărcile private au câştigat tot mai mult teren în ultimii ani, marcaţi de criză, în contextul în care preţul a devenit principalul factor de decizie în procesul de achiziţie. Preţurile produselor marcă privată sunt cu până la 30% mai mici decât preţurile produselor branduri consacrate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO