Companii

Montero are doua variante de extindere: achizitia si fuziunea

10.10.2007, 18:23 32

Distribuitorul de medicamente Montero, unul dintre primii zece jucatori de pe piata de profil, are in vedere contractarea unui credit de 20 mil. euro pentru a putea finanta achizitia unui concurent.
"In acest moment avem in vedere doua variante pentru extinderea in Romania: achizitia sau fuziunea cu un alt jucator de profil. Cred ca in acest moment mai avantajoasa ar fi o fuziune in primul rand pentru ca avem deja experienta cu Tamisa (Tamisa Trading - companie cu care Montero a fuzionat anul acesta - n. red.)", a spus Flavius Hadadea, directorul general al Montero.
El spune ca achizitia unui alt jucator ar putea permite dublarea cifrei de afaceri pana la 200 mil. euro anul viitor, in conditiile in care pentru 2007 Montero si-a bugetat venituri de 100 mil. euro.
Atat achizitia, cat si fuziunea ar putea avea loc cu jucatori de talia Montero, in acest moment in vizorul distribuitorului aflandu-se doua companii, una pentru achizitie si respectiv una pentru fuziune.
Ultima tranzactie in distributia de medicamente, in afara fuziunii dintre Tamisa si Montero, s-a realizat anul trecut, cand grupul ungar Gedeon Richter a platit 14,5 mil. euro pentru pachetul intreg de actiuni al Dita.
O alta tranzactie importanta a avut loc tot anul trecut, germanii de la ANZAG preluand controlul distribuitorului Farmexpert, ZF estimand valoarea contractului la circa 30 mil. euro.
Alianta Montero-Tamisa a avut o structura mai complexa, plata efectiva fiind conditionata de realizarea in urmatorul an a unor indicatori de performanta, respectiv cifra de afaceri, profitul si nivelul creantelor in piata.
Principalele companii de distributie din Romania sunt Mediplus, Relad, Polisano, Fildas Trading, Farmexpert, Farmexim, ADM Farm, Europharm Holding, Montero sau Dita.
In prima jumatate a acestui an, Montero a realizat o cifra de afaceri de 45 mil. euro cu aproximativ 30% mai mult comparativ cu perioada similara a anului trecut.
Planurile Montero prevad de asemenea extinderea pe pietele din regiune, compania fiind intr-o perioada de tatonare a acestor zone. Flavius Hadadea spune ca inca nu s-a hotarat daca extinderea va avea forma unui greenfield sau a unei asocieri.


Pariaza si pe software farma
Compania Montero Soft, parte a grupului Montero care detine brandul PharmEc Software, vizeaza extinderea pe pietele din regiune in urmatorii doi ani, dupa ce compania a facut deja primul pas in Macedonia. "Am gasit o oportunitate de afacere in Macedonia pe care am
valorificat-o. Este o tara mica, insa traverseaza un tipar de crestere similar cu al Romaniei. Aici avem in acest moment 5-7 oameni, insa vom continua sa ne extindem. Ne uitam de asemenea la Serbia, Muntenegru, Albania si Croatia", a spus Marius Pascu, sales manager al companiei. Pentru acest an compania estimeaza o cifra de afaceri de 2,5 mil. euro, iar pentru 2008 afaceri de 3,3 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO