Companii

Montero: dupa crestere moderata, planuri agresive

10.05.2004, 00:00 10



Montero, una din primele cinci companii de distributie de medicamente din Romania, a inregistrat anul trecut o crestere de 10% a cifrei de afaceri, pana la 53,6 milioane dolari.



Evolutia companiei a fost precauta, pe fondul unei piete totale a medicamentelor in crestere cu peste 10% datorita deprecierii dolarului fata de euro dar afectata puternic de blocajul financiar din sistemul sanitar. In euro, piata a ramas constanta, in jurul nivelului de 600 milioane de euro.



"Trebuie tinut cont ca in septembrie 2004, spitalele vor plati inca datorii fata de Montero ce au fost contractate in 2002. Acest fapt a dus la o strategie precauta a companiei noastre", afirma Radu Tudorache, director general al Montero.



Segmentul vanzarii catre spitale, care detine circa 30% din piata totala a medicamentelor, a fost cel mai afectat anul trecut de criza din sistem, inregistrand, conform companiei de cercetare de piata Cegedim Romania, o scadere 12,5% in euro. Scaderea s-a datorat retinerii furnizorilor in a mai livra medicamente din cauza intarzierilor mari la plata.



In acest context, majoritatea companiilor de distributie s-au reorientat catre cresterea vanzarilor pe retail, in special pe segmentul medicamentelor fara prescriptie (OTC), care a crescut puternic in ultimii ani, ajungand sa detina 25% din piata.



"Urmare a cresterii ponderii segmentului OTC in totalul pietei, am decis anul trecut, sa individualizam divizia de profil a companiei, Varium. Pentru 2004, tintim o crestere de 20% a vanzarilor Varium", spune Tudorache.



De altfel, Montero isi propune o crestere de 20% la nivelul intregii companii, pe fondul stabilizarii financiare a pietei.



"Srategia de crestere mai agresiva pe 2004 s-a concretizat deja prin deschiderea unei noi filiale Montero la Sibiu si printr-o crestere cu 10 procente a ofertei de produse. De asemenea, cataloagele cu oferta au fost imbunatatite din numeroase puncte de vedere, la fel si promotiile periodice pentru clientii nostrii", sustine Radu Tudorache.



Montero a fost infiintata in 1993, actionarii fiind investitori romani si sloveni. Compania distribuie in prezent produsele a peste 100 de companii internationale si ale principalilor producatori romani de medicamente.



Principalii concurenti ai Montero pe piata distributiei de medicamente sunt Europharm Holding (parte a grupului britanic GSK), Mediplus (parte a grupului A&D Pharma), Relad si Farmexim.



Europharm este principalul jucator de pe piata, cu o cota de 14% in 2003, urmat de Relad si Mediplus.



Actionarii Montero sunt implicati si in afaceri imobiliare, in care au investit circa 10 milioane de euro pana in prezent, prin intermediul companiei Metropola Imobiliar.



Metropola Imobiliar intentioneaza sa investeasca inca 90 de milioane de euro pentru constructia unui centru de afaceri (Pumac Business Center) in Bucuresti, pe bulevardul Iuliu Maniu. laurentiu.ispir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO