Companii

Montero vrea 10% din piata distributiei de medicamente

15.11.2004, 00:00 73

Distribuitorul de medicamente Montero isi propune sa atinga o cota de piata de 10% anul viitor, si un nivel al vanzarilor de peste 85 de milioane de euro, cu 30% mai mult fata de estimarile pentru anul in curs.
Pe primele 9 luni, Montero a inregistrat vanzari de aproximativ 47 milioane de euro, iar la sfarsitul anului, conform estimarilor, cifra de afaceri a companiei va depasi valoarea de 63 milioane euro. Cota de piata a companiei a fost de aproximativ 8% anul acesta, conform propriilor estimari.
"Planul de investitii pentru 2005 este orientat in cea mai mare masura in dezvoltarea infrastructurii, a logisticii, dar si in directia resurselor umane", a declarat Dragos Chiorsac, direcorul de dezvoltare si marketing al Montero. La inceputul anului viitor, compania isi va extinde parcul auto cu 10 autoutilitare noi destinate distributiei, a adaugat Chiorsac. Anul acesta, Montero si-a deschis a zecea filiala la Sibiu, in urma unei investitii de aproximativ 100.000 de euro, pentru acoperirea cererilor clientilor din zona ai companiei. Compania are depozite la Bucuresti, Brasov, Braila, Cluj, Constanta, Craiova, Iasi, Oradea, Timisoara si Sibiu.
"Investitiile care vor fi facute vor fi indreptate catre dezvoltarea brandului, a modului de abordare a clientului, in largirea gamei de produse si mai ales a serviciilor, care vor avea ca efect transformarea bine-cunoscutelor farmacii traditionale in complexe de sanatate", in opinia reprezentantului Montero.
Ponderea cea mai mare in totalul vanzarilor companiei l-au avut medicamentele psihotrope (folosite in tratamentul bolilor precum cancer, reumatism sau SIDA), urmate de antibiotice, a afirmat Chiorsac. Din totalul vanzarilor, aproximativ 30% sunt OTC-uri (medicamente fara prescriptie medicala), care sunt vandute de divizia specializata a grupului, Varium.
Ponderea produselor medicamentoase in vanzarile companiei este in regres, in defavoarea altor categorii de produse, cum ar fi produsele cosmetice, sau suplimentii nutritionali. "O pondere in crestere in vanzari o au produsele destinate cresterii copiilor", a sustinut Chiorsac.
Vanzarile distribuitorului de medicamente sunt orientate in proportie de 10% catre spitale, restul de 90% fiind aferente farmaciilor cu circuit deschis. "Problema de fond a pietei farmaceutice este perioada prea lunga de incasare de catre farmacii a retetelor (compensate si gratuite), implicit a platii facturilor scadente catre distribuitori", a mai spus oficialul Montero.
Montero a fost infiintata in 1993, iar actionarii companiei sunt un grup de investitii sloven, care detine 50% din actiunile companiei, si familia Tudorache, cu restul de 50% din actiuni. In 2003, Montero a inregistrat vanzari de peste 47 milioane de euro, in crestere cu 10% fata de 2002.
Compania distribuie in prezent produsele a peste 100 de companii internationale si ale principalilor producatori romani de medicamente. Principalii concurenti ai Montero pe piata distributiei de medicamente sunt Europharm Holding (parte a grupului britanic GSK), Mediplus (parte a grupului A&D Pharma), Relad, Fildas si Farmexim.
Gupul Montero este prezent si pe piata de retail de medicamente, cu lantul Remedio, ce cuprinde 43 de puncte de vanzare. La nivel national, Montero are peste 450 de angajati.
Piata medicamentelor va depasi valoarea de 800 milioane de euro anul acesta, iar anul viitor estimarile se indreapta spre o piata de peste 1 miliard de euro (la preturi finale, cu adaosuri comerciale). Principalii distribuitori de medicamente si-au concentrat activitatea spre sectorul farmaciilor, deoarece pe segmentul spitalelor inregistreaza intreruperi de fluxuri monetare cauzate de intarzierea platilor. Chiar daca platile catre distribuitorii privati au fost oarecum descongestionate in acest an, spitalele platesc inca livrari efectuate cu pana la 2 ani in urma.
Pe langa distributia de medicamente, din grupul Montero fac parte companii din diverse domenii de activitate, cum ar fi Metropola Imobiliar, companie de investitii imobiliare sau R & M Audit, o companie de servicii de contabilitate.
Actionarii Montero sunt implicati in afaceri imobiliare, in care au investit circa 10 milioane de euro pana in prezent, prin intermediul companiei Metropola Imobiliar. Metropola Imobiliar intentioneaza sa investeasca inca 90 de milioane de euro pentru constructia unui centru de afaceri (Pumac Business Center) in Bucuresti, pe bulevardul Iuliu Maniu.
alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO