Companii

Murfatlar vrea să revină pe creştere anul acesta după o pierdere record de 23 mil. €

Murfatlar vrea să revină pe creştere anul acesta după...

Autor: Ioana David

16.06.2014, 00:04 141

Murfatlar, cel mai mare jucător din industria vinului, care a intrat în insolvenţă în 2012 în vederea reorgani­zării, se aşteaptă să revină pe creştere anul acesta când şi-a bugetat un avans de 12% al cifrei de afaceri până la 145 mil. lei (33 mil. euro).

Murfatlar, cel mai mare jucător din industria vinului, care a intrat în insolvenţă în 2012 în vederea reorgani­zării, se aşteaptă să revină pe creştere anul acesta când şi-a bugetat un avans de 12% al cifrei de afaceri până la 145 mil. lei (33 mil. euro).

Anul trecut, compania care are în portofoliu branduri precum Zestrea Murfatlar, Lacrima lui Ovidiu, Trei Hec­tare sau M1. Crama Atelier, a avut  afaceri de 129,7 mil. lei (29 mil. euro), în scădere cu 3% comparativ cu 2012.

Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar, a explicat faptul că optimismul producătorului se bazează pe evoluţia din piaţa vinului, unde condiţiile sunt diferite acum faţă de anii anteriori, şi pe portofoliul de branduri premium, care îşi măreşte ponderea în cifra de afaceri. „Creşterea bugetată se bazează pe condiţiile de piaţă. 2011 şi 2012 au fost ani cu producţii foarte mici, mult sub mediile normale. Întâmplarea a făcut, deşi era foarte mică probabilitatea, ca aceste producţii foarte mici să vină consecutiv. Ca atare, au rezultat costuri de producţie mari. Presiunea acestora i-a determinat pe producători să mărească pre­ţurile nu datorită unei cereri în creştere, ci datorită unei oferte deficitare. La rândul lor, preţurile mari de la raft împreu­nă cu scăderea puterii de cum­pă­rare au determinat o contrac­ţie a con­su­mului, iar consumatorii s-au orien­tat spre alte categorii de băuturi substituibile vinului.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO