Murfatlar, cel mai mare jucător din industria vinului, care a intrat în insolvenţă în 2012 în vederea reorganizării, se aşteaptă să revină pe creştere anul acesta când şi-a bugetat un avans de 12% al cifrei de afaceri până la 145 mil. lei (33 mil. euro).
Anul trecut, compania care are în portofoliu branduri precum Zestrea Murfatlar, Lacrima lui Ovidiu, Trei Hectare sau M1. Crama Atelier, a avut afaceri de 129,7 mil. lei (29 mil. euro), în scădere cu 3% comparativ cu 2012.
Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar, a explicat faptul că optimismul producătorului se bazează pe evoluţia din piaţa vinului, unde condiţiile sunt diferite acum faţă de anii anteriori, şi pe portofoliul de branduri premium, care îşi măreşte ponderea în cifra de afaceri. „Creşterea bugetată se bazează pe condiţiile de piaţă. 2011 şi 2012 au fost ani cu producţii foarte mici, mult sub mediile normale. Întâmplarea a făcut, deşi era foarte mică probabilitatea, ca aceste producţii foarte mici să vină consecutiv. Ca atare, au rezultat costuri de producţie mari. Presiunea acestora i-a determinat pe producători să mărească preţurile nu datorită unei cereri în creştere, ci datorită unei oferte deficitare. La rândul lor, preţurile mari de la raft împreună cu scăderea puterii de cumpărare au determinat o contracţie a consumului, iar consumatorii s-au orientat spre alte categorii de băuturi substituibile vinului.“