Companii

„Noi urmărim profitabilitatea noastră şi a dealerilor, iar primul loc nu reprezintă prioritatea numărul unu“

„Noi urmărim profitabilitatea noastră şi a dealerilor, iar primul loc nu reprezintă prioritatea numărul unu“

Paul Flanagan, directorul general al Companiei Naţionale de Vânzări a Ford România, a coordonat anterior activitatea de vânzări a 188 de dealeri din Marea Britanie

14.07.2010, 23:15 20

Flanagan şi Compania Naţională de vânzări a Ford preiau de laIon Ţiriac, unul dintre cei mai mari antreprenori români, importulFord, o marcă pe care oamenii de vânzări ai lui Ţiriac o lasă peprimul loc în topul importatorilor auto, după primele cinci luni,cu o cotă de piaţă de 9% şi la o distanţă de aproape 600 de unităţifaţă de principalul competitor, Volkswagen.
Astfel, misiunea lui Flanagan nu va fi tocmai uşoară pe o piaţăauto în scădere, în care diferenţa dintre primele patru mărci deimport este de sub 1.000 de unităţi, iar strategia aplicată defiecare jucător este extrem de importantă.
"Ţinta noastră va fi să ne menţinem numărul unu pe piaţă până lafinele anului, dar va fi dificil având în vedere schimbările şi nureprezintă prioritatea numărul unu. Noi urmărim profitabilitateanoastră şi a dealerilor şi în acelaşi timp să atragem cât mai mulţiclienţi", a subliniat directorul general al Companiei Naţionale deVânzări a Ford România. Înainte de a veni în România, Flanagan acoordonat activitatea de vânzări a 188 de dealeri din MareaBritanie
Ford a comercializat pe piaţa locală în cinci luni peste 3.900 deautovehicule, în creştere cu 3% comparativ cu perioada similară aanului trecut, fiind totodată şi printre puţinele mărci care aureintrat pe un trend ascendent, depăşind mărci precum Volkswagensau Renault. "Modul în care ne vom gestiona activitatea ne vapermite să avem un volum mai redus de maşini aflate pe stoc şi înacelaşi timp să livrăm rapid maşinile care şi le doresc clienţii",spune Flanagan.

Interes pentru noi centre Ford
În prezent pe piaţa locală sunt 41 de centre auto Ford, dintre care11 sunt parte a reţelei ŢiriacAuto, divizia de retail auto a ŢiriacHoldings. Reţeaua de dealeri este independentă de grupul american,care va controla direct de la 1 august doar importurile. În 2009,importurile Ford realizate de Romcar, s-au ridicat la 132 mil.euro, potrivit datelor Registrului Comerţului, faţă de 310 mil.euro cu un an în urmă.
Numărul dealerilor se va menţine relativ stabil în acest an,potrivit şefului Ford, dar pe măsură ce piaţa îşi va reveni existănoi investitori dispuşi să construiască noi dealeri.
"În prezent există planuri cu privire la o creştere puternică areţelei de dealeri în România. Dar momentan acestea s-au amânat pefondul situaţiei economice actuale. În continuare există puncte încare trebuie deschise centre în România şi vom încerca să facemacest lucru. În mare, vom avea acelaşi număr de dealeri pe carel-am avut şi înainte, poate vor lipsi unu sau doi dealeri."
Flanagan a subliniat că există inclusiv companii din afara Românieiinteresate să investească pe piaţa locală în construcţia unordealeri. Ford a fost printre primele mărci importate oficial pepiaţa locală şi a doua marcă din portofoliul lui Ion Ţiriac dupăMercedes-Benz, care a înfiinţat compania Romcar în 1992. DeciziaFord de a prelua activitatea de import a fost adoptată în vara lui2008, la aproape şase luni după ce constructorul american aachiziţionat uzina auto de la Craiova, unde acum produce utilitaraFord Transit Connect.

Greu de crezut în revenire în 2010
Piaţa locală a înregistrat în luna iunie o creştere de peste 10% laaproape 14.000 de maşini, un rezultat foarte bun, în opinia şefuluinoului importator Ford, dar care vine pe fondul majorării de TVA şicare este urmat de unul foarte slab în prima parte a luniiiulie.
"Aceasta va fi o lună foarte dificilă deoarece o parte dintre ceicare şi-ar fi cumpărat o maşină în iulie au făcut-o luna trecutăînainte de majorare. Datorită situaţiei actuale din economia localăşi a doua jumătate a anului se va dovedi dificilă, iar aceasta vacontinua cel puţin până în ianuarie-februarie", a spus PaulFlanagan.
În contextul economic actual, în care TVA a urcat la 24%, iarGuvernul a hotărât creşterea impozitelor şi reducerea salariilorbugetarilor cu 25%, reprezentantul Ford vede o revenire abia înprima parte a anului viitor şi nu în toamna acestui an.
"Ne aşteptăm la o revenire economică a României şi implicit apieţei auto locale în primăvara anului viitor", a spusFlanagan.
La nivelul lunii iulie piaţa va suferi un adevărat şoc din punctulde vedere al vânzărilor în opinia şefului Ford, iar august este olună de vacanţă.
"Pentru a ajunge la 100.000 de maşini anul acesta, este nevoie de orevenire în a doua jumătate a acestui an, de care în acest momentnu suntem încă 100% convinşi că se va întâmpla", a subliniat PaulFlanagan.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO