Companii

Obiectivele Covalact: rebranding si distributie nationala

29.04.2008, 22:38 158

Covalact, unul dintre cei mai mari producatori de lactate de pe piata locala, detinut de fondul de investitii SigmaBleyzer, si-a bugetat anul acesta afaceri de 24 de milioane de euro, dupa ce in primele trei luni ale acestui an compania a raportat un avans de peste 10% fata de aceeasi perioada din 2007.
"Estimez ca vom finaliza anul acesta cu o crestere de 15%-20% a cifrei de afaceri comparativ cu anul 2007 pe fondul majorarii vanzarilor in cea de-a doua parte a acestui an", a declarat Ioan Balan, directorul general al companiei.
Covalact a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de 21 de milioane de euro, in crestere cu aproximativ 30% comparativ cu anul precedent, cand obtinea afaceri de 16 milioane de euro, pe fondul cresterii pretului materiei prime si al laptelui praf in cursul lui 2007. Compania a obtinut de asemenea anul trecut un profit net de un milion de euro, cu circa 40% mai mare decat in 2006. "Ritmul de crestere al companiei va fi mai mic anul acesta decat cel inregistrat in 2007 deoarece rezultatele investitiilor si restructurarilor care vor fi realizate anul acesta vor fi fructificate abia in ultima parte a acestui an, respectiv anul viitor", a explicat Balan.
In august anul trecut, fondul de investitii american SigmaBleyzer Southeast European Fund IV (SBF IV) a achizitionat pachetul de 70% din actiunile Covalact, detinut de Ioan Balan, printr-o tranzactie estimata la aproximativ 7 milioane de euro. In prezent, in urma unei majorari de capital, fondul de investitii detine peste 95% din actiunile Covalact. Recent, fondul american a semnat achizitia unui alt producator din judetul Harghita, tranzactia care consolideaza pozitia SigmaBleyzer pe piata locala.
"Fondul are in vedere schimbari serioase in ceea ce priveste dezvoltarea Covalact. Vom finaliza in acest an un proces de rebranding, vom lansa noi produse si vom avea o campanie de promovare, urmand ca anul viitor sa ajungem si la o distributie nationala", a explicat Balan.
El nu a dorit sa dezvaluie valoarea bugetului de marketing pentru anul acesta, insa cel mai probabil va depasi investitia realizata de companie in 2007, de aproximativ 200.000 de euro. In ceea ce priveste distributia companiei, Balan a spus ca aceasta va fi mixta, fiind vorba atat de o crestere a parcului auto, cat si de incheierea unui parteneriat cu o companie de distributie in cursul acestui an.
Covalact, companie care detine 2% din piata locala a lactatelor, a fost prezenta pana anul trecut doar in partea de centru si sud-est a tarii, si-a extins in 2007 activitatea de distributie si in partea de nord-vest a tarii in orasele Targu-Mures, Deva, Cluj, Arad si Timis.
Cei mai mari producatori de lactate la nivel local sunt Friesland, Danone, Albalact, LaDorna (companie preluata de Lactalis) Hochland sau Covalact.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO