Companii

Opel si Chevrolet, plan de vanzari de peste 160 de milioane de euro

Opel si Chevrolet, plan de vanzari de peste 160 de milioane de euro
11.08.2006, 19:10 50

General Motors Romania, reprezentanta de pe piata locala a Opel si Chevrolet, estimeaza vanzarea a 16.500 de masini in 2006, cu o valoare cumulata de peste 160 mil. euro.
"Cea mai mare parte, 9.500 de autovehicule vor fi Opel, restul de 7.000 urmand sa fie din gama Chevrolet", a declarat Cristian Oltean, director de marketing al companiei.
La un pret mediu CIP (fara taxe) de 11.000 de euro pentru un autovehicul Opel si 8.000 de euro pentru Chevrolet, valoarea vanzarilor ar putea depasi 160 de milioane de euro, la care se vor adauga cateva zeci de milioane din activitatile conexe, precum vanzarea de piese sau service, potrivit lui Oltean.
General Motors Romania desfasoara doar activitati de reprezentanta pe piata locala, importul si distributia fiind realizate de cei 41 de distribuitori autorizati Opel si Chevrolet.
In primele sapte luni ale anului dealerii celor doua marci au vandut pe piata locala peste 5.400 de autovehicule Opel si aproape 3.400 de unitati Chevrolet, adica aproape 8.800 de masini.
Valoarea reprezinta o crestere de 85% a vanzarilor fata de anul trecut, cand au fost comercializate 4.754 de unitati.
"Cresterea se datoreaza in primul rand promovarii mult mai agresive de care au avut parte cele doua marci, precum si cererii pe care au inregistrat-o modelele Astra Classic si Chevrolet Aveo. Un rol important l-au avut si campaniile promotionale desfasurate si anul acesta, dar nivelul acestora a fost aproximativ acelasi ca anul trecut", a mai spus Oltean.
Investitia in promovarea marcilor Opel si Chevrolet pe piata locala a depasit doua milioane de euro in primele sapte luni, sumele investite in marketing si publicitate pana la sfarsitul anului fiind estimate la peste 3,5 milioane de euro.
Cel mai bine vandut model Opel in primele sapte luni a fost Astra Classic, cu un total de 2.741 de unitati si o crestere de 193% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce modelul Aveo din gama Chevrolet a fost vandut in 1.491 de unitati.
Cele doua modele se afla si in topul celor mai bine vandute zece autoturisme de import de pe piata, in primul semestru al anului, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Dupa ce a lansat, la inceputul anului, modelul Chevrolet Aveo cu patru usi si varianta face-lift a modelului Opel Meriva, General Motors Romania urmeaza sa lanseze, in luna octombrie, noul Opel Corsa si noul Opel Vivaro.
In gama Chevrolet, vor fi lansate doua noi modele, Epica, in septembrie si SUV-ul Captiva o luna mai tarziu. Captiva va fi primul model Chevrolet de pe piata locala care va fi dotat cu o motorizare diesel.
Retelele de comercializare, care in momentul de fata cuprind 21 de distribuitori Opel si 20 de distribuitori Chevrolet, urmeaza a fi extinse cu sase unitati pana la sfarsitul anului, printre orasele vizate fiind Buzau, Braila si Targoviste.
Pentru anul urmator, compania estimeaza extinderea retelei cu inca zece distribuitori Opel si/sau Chevrolet, pentru acoperirea oraselor Ploiesti, Ramnicu Valcea, Focsani, Deva si Piatra-Neamt.
Piata auto locala a inregistrat in primele sase luni ale anului o echilibrare a raportului dintre importuri si productie autohtona, pe fondul cresterii cererii pentru masinile de import si a unei usoare scaderi a vanzarilor pentru producatorii locali.
Astfel, marcile de import au inregistrat un avans de peste 30% fata de primul semestru din 2005, fiind vandute peste 58.000 de unitati, cu 1.000 de unitati mai putin decat producatorii locali, Daewoo si Dacia. Per total, cresterea vanzarilor de autovehicule noi s-a situat la 7,6% in primul semestru al anului, potrivit statisticilor APIA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO