Companii

Operatorii low-cost fac bani din „hot-line“

Autor: Mirabela Tiron

03.02.2011, 23:25 31

Pasagerii companiilor aeriene low-cost Wizz Air şi Blue Air caresolicită informaţii sau îşi rezervă biletele de avion prinintermediul call-centerului trebuie să plătească 2,68 lei (0,62euro) pe minut pentru un apel telefonic realizat din ţară, de treiori mai mult decât dacă ar efectua un apel într-o reţea detelefonie mobilă, potrivit datelor de pe site-urile companiilor şicalculelor ZF.

Mai mult, pentru românii care sună din Spania, de exemplu,taxele telefonice ajung şi 1,54 euro pe minut, potrivit site-uluiWizz Air. Spre comparaţie, compania aeriană de stat Tarom taxeazăcu un tarif normal apelul telefonic.

"Preţurile din call-center sunt stabilite în concordanţă cuprincipiile de business ale companiei. Tariful apelului cătrecall-center poate varia pe fiecare piaţă, în funcţie de tarifeleoperatorilor de telefonie mobilă şi de infrastructura acestora", aspus Balazs Varro, corporate communications manager al companieiungare low-cost Wizz Air, fără a preciza cum se ajunge la tarifulde 0,62 euro/minut şi ce încasări obţine compania din acestetaxe.

Deşi companiile low-cost practică preţuri mici la biletele deavion, taxele adiţionale pentru bagajele de cală, apeluriletelefonice sau mâncare cresc costul călătoriei. De exemplu, unsfert din veniturile totale ale Wizz Air provin din taxele peservicii adiţionale, potrivit declaraţiilor anterioare alereprezentanţilor companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO