Companii

Pasul doi la “diametrala lui Oprescu”: a fost finalizat tronsonul dintre Piaţa Victoriei şi strada Occidentului

Pasul doi la “diametrala lui Oprescu”: a fost finalizat tronsonul dintre Piaţa Victoriei şi strada Occidentului

Autor: Andreea Mioara Neferu

21.12.2011, 13:39 9509

Primăria Capitalei a deschis astăzi circulaţiei tronsonul cuprins între Piaţa Victoriei şi strada Occidentului, ce face parte din diametrala nord-sud Buzeşti-Berzei-Uranus.

"Astăzi dăm drumul la circulaţie pe acest tronson, cu trotuarele puse la punct, canalizaţia pentru Netcity realizată, la fel şi iluminatul public şi restul utilităţilor. În acest moment se lucrează în zona Pieţei Virgiliu şi la porţiunea dintre strada Occidentului şi Calea Griviţei. Preconizăm că până în primele două luni ale anului viitor să ne apropiem de Hala Matache", a declarat Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei.

El a precizat că speră să se ia o hotărâre cât mai repede în ceea ce priveşte Hala Matache, unde lucrările sunt în continuare sistate.

La începutul lunii decembrie, a fost deschis circulaţiei şi tronsonul cuprins între străzile Virgiliu şi Vasile Pârvan.

Primele două etape ale diametralei, pe ruta Piaţa Victoriei-Vasile Pârvan-Piaţa George Coşbuc, sunt estimate să coste aproape 170 mil. lei, potrivit calculelor ZF pe baza informaţiilor de la Primăria Capitalei. Nu se ştie însă când va fi finalizată în întregime diametrala.

Diame­trala sau străpungerea Buzeşti-Berzei-Uranus asigură legătura între sudul şi nordul oraşului, urmând să aibă circa 12,5 km şi să străbată Piaţa Victoriei, străzile Buzeşti, Berzei, Mircea Vulcănescu, Calea Plevnei, Vasile Pârvan, până la Podul Haşdeu şi mai departe în apropiere de Piaţa Coşbuc, pe bulevardul Tudor Vladimirescu, Rahova, până la Piaţa Progresul.

Primarul Capitalei Sorin Oprescu a anunţat în noiembrie 2010 că Bucureştiul va putea fi traversat de la nord la sud în 20 de minute, pe traseul Piaţa Victoriei - piaţa Coşbuc, în urma lucrărilor la diametrala Buzeşti-Berzei-Uranus, pe care o califica drept "cea mai mare operaţiune urbană din ultimii 20 de ani".

Municipalitatea preciza atunci că valoarea estimată a investiţiei este de circa 330 de milioane de euro, potrivit informaţiilor ZF.

"Diametrala lui Oprescu", aşa cum mai este numit acest proiect, a întâmpinat o serie de probleme de-a lungul timpului, în condiţiile în care Primăria a intrat în conflict cu o serie de organizaţii nonguvernamentale (ONG) care au atacat construirea acestei diametrale.

În principal, aceste ONG-uri au solicitat ca Hala Matache, monument istoric al Capitalei, să rămână pe amplasamentul actual, deşi Primăria a propus relocarea sa, în condiţiile în care în acea zonă s-ar produce perturbări grave ale traficului, pentru că diametrala ar trebui să se îngusteze în cazul prezervării Halei.

Traficul pe diametrală ar urma să fie de circa 50.000 de vehicule pe zi. Reprezentanţii Primăriei au arătat că pe lângă numărul total de vehicule, este relevant şi numărul de persoane care vor tranzita această diametrală, în contextual în care în traficul total sunt incluse şi autobuze ale Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), care transportă zilnic fiecare câteva sute de persoane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO