Companii

Petrom ar putea renunta la brandul PetromV

Petrom ar putea renunta la brandul PetromV
26.04.2009, 15:29 93

Petrom, cea mai mare companie din Romania, ar putea renunta la unul din brandurile cu care este prezenta pe piata locala a distributiei de carburanti, respectiv la PetromV, societatea urmand sa se axeze pe dezvoltarea benzinariilor care opereaza sub sigla Petrom, respectiv OMV.

"PetromV se va tranforma in OMV. Astfel, la sfarsitul acestui proces vor exista peste 180 de benzinarii OMV in Romania", spun surse din piata. Potrivit informatiilor existente pe siteul OMV Romania, in prezent sunt 76 de benzinarii OMV si peste 100 de benzinarii PetromV.
Practic, in urmatoarea perioada cele peste 100 de benzinarii care opereaza sub brandul PetromV ar putea fi transformate in benzinarii OMV. Conceptul de benzinarii PetromV a fost lansat in anul 2005, principala diferenta fata de o statie obisnuita Petrom fiind aceea a integrarii restaurantului Viva, brand al OMV, in incinta unei benzinarii Petrom. La sfarsitul anului 2007, Petrom anunta dezvoltarea a 100 de statii de alimentare sub conceptul PetromV, unele greenfiled-uri, altele fiind doar transformari ale unor statii vechi Petrom, intentia companiei fiind ca pana in 2010 sa aiba in portofoliu 250 de astfel de unitati. Informatiile publicate pana in prezent de ZF nu includ o evidenta a benzinariilor construite de la zero sub brandul PetromV.
Intre timp insa, in 2006 Petrom achizitioneaza la pachet 99,9% din actiunile OMV Romania, OMV Bulgaria si OMV Serbia, intr-o tranzactie care s-a ridicat la 234 mil. euro.
Decizia de a renunta la un brand din partea Petrom ar putea fi luata in contextul in care compania deja detine pe piata locala un brand de lux, respectiv OMV, dar si unul destinat segmentului mediu, adica Petrom. PetromV era tot un concept de bezinarie care se adresa segmentului high end.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO