Companii

Porsche Leasing merge pe contracte de 160 mil. euro in acest an

15.03.2005, 00:00 15

Porsche Leasing Romania, cea mai mare companie de profil de pe piata locala, estimeaza pentru acest an incheierea de contracte de 160 de milioane de euro, in crestere fata de 145 de milioane de euro in anul precedent.


"Dupa prima luna a anului cresterea pe care am inregistrat-o fata de anul precedent este situata undeva la 90%, insa ne mentinem estimarea de 160 de milioane de euro pentru acest an", a declarat pentru ZF Bogdan Apahidean, director de vanzari al companiei.


Primele doua luni ale acestui an au adus pentru piata auto locala, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA), o crestere de aproximativ 75%. In aceste conditii s-ar putea repeta si in acest an situatia din 2004, cand valoarea contractelor incheiate de Porsche Leasing a depasit estimarile initiale.


Tot de anul trecut, pe langa Porsche Leasing Romania, actionarul mama al companiei, Porsche Bank, a infiintat si prima banca destinata exclusiv acordarii creditelor auto de pe piata locala.


"Banca a inceput sa functioneze propriu-zis din acest an", spune Apahidean.


In aceste conditii cel mai mare importator local, Porsche Romania, va putea finanta vanzarile de masini atat prin leasing cat si prin credit oferite de companii membre ale aceluiasi grup, Porsche Austria.


Practic, la acest moment Porsche Austria opereaza prin intermediul mai multor societati de pe piata locala: un importator auto, mai multi dealeri auto, o banca auto, o societate de leasing si un broker pentru asigurari.


Numai cifra de afaceri a importatorului auto a ajuns anul trecut, potrivit estimarilor companiei, la 300 de milioane de euro.


Porsche Romania nu este insa singurul importator de automobile care detine o societate de leasing. Auto Italia, importatorul marcilor Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Maserati si SsangYong, desfasoara activitate proprie de finantare, in timp ce grupul francez Renault si-a adus de mai mult timp pe piata locala si divizia sa financiara, Renault Credit Industriel (RCI). In prezent prin intermediul companiei RCI Leasing Romania se ofera finantare atat pentru Renault cat si pentru marca pe care grupul francez o detine pe piata romaneasca, Dacia.


Alte companii precum Romcar, reprezentantul general Ford si Mazda, Autorom, importatorul Mercedes, dar si Hyundai Auto Romania, Chrysler Jeep Romania sau M Car Trading beneficiaza de finantare din partea Tiriac Leasing, avand in vedere ca fac parte din divizia auto a grupului detinut de omul de afaceri Ion Tiriac, divizie care detine drepturile de import pentru zece marci auto.


Piata de leasing din Romania (valoarea totala a contractelor incheiate de companiile de leasing) a depasit anul trecut, potrivit estimarilor Asociatiei Societatilor de Leasing din Romania (ASLR), 1,8 milioane de euro, urmand sa depaseasca anul acesta pragul de 2 mld. euro.


La fel ca si in ultimii ani, ponderea cea mai mare in totalul pietei de leasing este detinuta de automobile, fie ca este vorba de autoturisme sau de vehicule comerciale.


De altfel, piata auto si cea de leasing au mers impreuna la nivelul ultimilor ani, scaderea dobanzilor si dezvoltarea retelelor companiilor de leasing permitand an de an o crestere peste estimari a pietei de automobile.


Anul trecut, aproximativ 60% din masinile de import au ajuns sa fie achizitionate in sistem leasing. Daca la acestea se adauga si achizitiile pe baza unor credite bancare, ponderea masinilor cumparate prin modalitati de plata amanata (leasing sau credit) depaseste, potrivit analistilor, trei sferturi din piata.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO