♦ Ascenza Agro România a intrat pe piaţa locală printr-o companie proprie în 2019, iar activitatea comercială a început în 2021 ♦ Compania a lansat patru produse pentru protecţia plantelor, de la legume, la fructe sau viţă de vie ♦ În România, sunt circa 3.500 de firme în total cu activitate în cultivarea legumelor şi a fructelor, potrivit Registrului Comerţului.
Primul an de activitate comercială pe piaţa din România - perioada iulie 2021 - iunie 2022 - va aduce companiei Ascenza Agro România circa 5 milioane de euro din vânzarea de produse destinate protecţiei plantelor, cum sunt fungicidele, erbicidele, insecticidele, potrivit lui Antonio Sousa, country manager al Ascenza România. El a adăugat că vânzările din acest an corespund unei cote de piaţă de 1,5%.
În România, Ascenza concurează cu firme precum Corteva, Adama, Agricover, Marcoser. „Portofoliul nostru se potriveşte nevoilor fermierilor din România. Primul pas a fost să vedem dacă există o potrivire din punct de vedere tehnic. România este o piaţă care nu mai creşte în ritmul de acum opt ani, dar cred că este o piaţă cu un potenţial destul de mare şi noi vrem să fim în această piaţă. Fermierii români sunt deschişi la noile tehnologii, vedem acest lucru prin creşterea pieţei în ultimii ani. Consumatorul trebuie să ştie că cere soluţiile mai sănătoase, mai sigure şi atunci costul va creşte“, a spus pentru ZF Antonio Sousa.