Companii

Principala preocupare a companiilor este să “acomodeze” patru generaţii diferite la birou. Cum pot preveni conflictele şi reduce stresul?

Principala preocupare a companiilor este să...

Autor: Ramona Cornea

11.12.2023, 17:32 177
Principala preocupare a companiilor este să creeze un spaţiu de lucru şi o atmosferă de lucru potrivite pentru diferitele generaţii care lucrează acum la birou. În acest context, Exec-Edu, companie de training, coaching şi consultanţă pentru lideri, propune companiilor un model de comunicare menit să diminueze stresul şi să crească gradul de coeziune în echipe, pe o piaţă a muncii în care acestea se confruntă cu tot mai multe probleme legate de burnoutul angajaţilor.
 
Prevenirea conflictelor şi reducerea stresului la locul de muncă se situează pe primele două poziţii în topul avantajelor participării la cursurile PCM (Process Communication Model) - o teorie de personalitate şi comunicare premiată, folosită cu succes la NASA şi în pregătirea comunicaţională a preşedinţilor americani, potrivit unui sondaj recent EXEC-EDU.
Aceste beneficii au fost menţionate de 64,6%, respectiv 62,5% dintre absolvenţii acestui curs. Pe locul treilea în topul avantajelor este îmbunătăţirea relaţiilor personale şi profesionale (60,4%). 
 
“România ocupă poziţii îngrijorătoare în clasamentele europene, fiind a doua cea mai afectată ţară de burnout. Iar această teorie de personalitate ne ajută în primul rând să ne cunoaştem mai bine, să ştim care sunt propriile nevoi psihologice, dar şi ale altora, astfel încât să ne păstrăm bateriile încărcate şi să putem să oferim şi celorlalţi apreciere”, a declarat Oana Scarlat, CEO Exec-Edu. 
 
De asemenea, respondenţii sunt de părere că investiţia companiilor în programul PCM va duce la o mai bună colaborare şi coeziune la locul de muncă (30%), în timp ce alţi 25% au declarat că va contribui la creşterea motivării oamenilor.
 
Un alt aspect relevat în sondajul citat este impactul modelului asupra relaţionării în echipe, mai ales că, la acest moment, este nevoie de armonizarea interacţiunii a 4 generaţii diferite la birou, cu nevoi, valori şi motivaţii diferite (baby boomers, generaţia X, millennials, generaţia Z). Aproape 40% dintre cei chestionaţi au acordat un scor maxim în legătură cu aportul cursului PCM la diminuarea tensiunilor şi conflictelor dintre colegi de generaţii diferite. Printre explicaţiile oferite de absolvenţii acestui program se numără faptul că aplicarea teoriei PCM duce la conştientizarea motivaţiei din spatele diferenţelor de opinii şi la acceptarea diversităţii.
 
“Potrivit sondajului nostru, absolvenţii consideră că investiţia în acest program poate ajuta şi la o mai bună relaţionare între manageri, la creşterea influenţei şi persuasiunii, a motivării oamenilor, la diminuarea conflictelor, dar şi la o recrutare mai eficientă”, a adăugat Oana Scarlat.
 
Un alt studiu realizat la nivel european, unde au fost analizate, în România, 5.135 profile de manageri şi persoane cu funcţii-cheie, arată că în companiile locale trei din patru angajaţi au nevoie să fie apreciaţi pentru competenţă, să le fie recunoscute eforturile şi modul de gândire. De altfel, lipsa aprecierii muncii este şi primul motiv al demisiei printre români. PCM-ul vine cu înţelegerea felului în care îi poţi motiva pe cei din jur pe baza personalităţii lor, astfel încât ei să aibă bateriile încărcate, ceea ce creşte semnificativ gradul de retenţie şi reduce stresul în organizaţii.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO